شناسه خبر:65136
1401/11/1 11:39:17
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خبر داد:

اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی در دهه مبارک فجر

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: امسال به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از 100 برنامه فرهنگی هنری تدارک دیده شده است.

امیر بحیرایی صبح پنجشنبه در جلسه کمیته رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌های ستاد بزرگداشت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از 100 برنامه فرهنگی هنری تدارک دیده شده است که این برنامه‌ها شور و نشاط اجتماعی را بیشتر کرده و امیدآفرینی می‌کنند و مهم‌ترین اثرات این برنامه‌ها دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی است.
بحیرایی گفت: اصحاب رسانه باید آگاهی‌سازی را در اولویت کار خود قرار داده و نقاط قوت و ضعف‌ها را شناسایی کنند و سواد رسانه‌ای را در سطح جامعه پوشش دهند.
وی افزود: ما به دنبال این هستیم که یک انقلاب رسانه‌ای با برنامه‌های خلاقانه داشته باشیم و بتوانیم دستاوردهای انقلاب را با محوریت جهاد تبیین به نسل نوجوان و جوان اطلاع‌رسانی کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه انعکاس به‌موقع اخبار مهم‌ترین اولویت کار رسانه‌ای است، ابراز کرد: کمیته عفاف و حجاب در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام برمی‌دارد و جهت اجرایی کردن راهبردهای فرهنگ عفاف و حجاب و ارج نهادن به ارزش‌های والای فرهنگ ایرانی و فراهم‌سازی فضای سالم در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای انسانی، این کمیته تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: حفظ عفاف و حجاب یک حکم الهی است و امر به معروف و نهی از منکر و اغناسازی از وظایف ما است تا بتوانیم برای حفاظت از عفاف و حجاب کاری انجام دهیم و حضرت فاطمه زهرا (س) را به‌عنوان الگوی زن مسلمان معرفی کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در مورد کمیته فرهنگی اجتماعی شورای پدافند غیر عامل اظهار کرد: به مجموعه‌ای از اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، جلوگیری از آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدهای دشمن می‌شود، پدافند غیر عامل می‌گویند.
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم اطلاع‌رسانی و مقابله با دشمن در جنگ‌های سخت و نرم رسانه‌ها هستند، بیان کرد: رسانه‌ها باید وظایف خود را به‌خوبی انجام داده و آمادگی بحران را داشته باشند تا در موقع بحران بتوانند نقش‌آفرینی کنند و همچنین در حوزه‌ فرهنگی اجتماعی باید به دنبال راهبرد عملیاتی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان باشند.
بحیرایی در ادامه رسانه‌ها را در پدافند غیر عامل و حضور مجاهدانه در جبهه جنگ نرم دانست و گفت: حضور رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم دشمن و مبارزه با نقشه‌های شوم فرهنگی دشمنان از مهم‌ترین کارهای اصحاب رسانه است و به همین خاطر باید رسانه‌ها در خط مقدم مبارزه باشند.
وی بیان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و روان‌خوانی و روخوانی قرآن کریم، برگزاری نمایشگاه عکس، تجلیل از پیشکسوتان هنر و رسانه و مدیران مسئول خبرگزاری‌های انقلابی، از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر است.

شناسه خبر 65136