شناسه خبر:65194
1401/11/2 10:23:10

سپهرغرب، گروه خبر: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل گفت: سطح کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و ظرفیتی که در این استان وجود دارد بسیار بالا و قابل استفاده در اقلیم کردستان عراق است.

نصرالله رشنودی در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار کرد: در این بازدید شاهد تجهیزات و امکانات قابل توجهی هستیم که می‌تواند در جریان سرویس‌دهی به اقلیم کردستان عراق پاسخگو باشد.
وی اضافه کرد: در زمان مدیریت مدیرکل فنی حرفه‌ای سابق استان کردستان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که البته به اجرا نرسید بازدید امروز از تجهیزات و زیرساخت‌ها ما را به عقد تفاهم‌نامه جدید ترغیب کرد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل افزود: سطح کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و ظرفیتی که در این استان وجود دارد بسیار بالا و قابل استفاده در اقلیم کردستان عراق است.
رشنودی اذعان داشت: با توجه به اینکه در بغداد، سوریه و برخی کشورهای منطقه ماشین‌های ایرانی وجود دارد، مراکز فنی‌حرفه‌ای کردستان می‌تواند به نیازهای اقلیم عراق پاسخ دهد.
وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در اقلیم کردستان عراق بسیار کارایی دارد وسایل گرمایشی و خدمات‌دهی در این حوزه است و خواهان همکاری در این حوزه هستیم.
وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به افراد معرف سرکنسولی از اقلیم در قالب این تفاهم‌نامه دنبال خواهد شد.
گفت: بخشی از کار نیز شما می‌توانید نیروهای کار وفعال در این زمینه را به اقلیم معرفی کنید تا بتوانیم از ظرفیت آنها در خود اقلیم در بحث آموزش استفاده کنیم.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل اذعان کرد: باید در یک چهارچوب مشخص خدمات متقابل در قالب این تفاهم‌نامه بین دو طرف ارائه شود که البته بیشترین نیاز اقلیم موضوع آموزش در رشته‌های مورد نیاز است.
رشنودی افزود: اقلیم کردستان هم در زمینه ورود تجهیزات مورد نیاز استان کردستان همکاری خواهد کرد.

شناسه خبر 65194