شناسه خبر:65229
1401/11/3 09:36:09

پهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه در دهه فجر امسال 193 پروژه عمرانی در شهرستان همدان افتتاح خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر 438 میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهند شد که این میزان اعتبار به‌جز اعتبار درنظر گرفته‌شده برای پروژه‌های بیمارستان اکباتان و شهرک بنکداران است.

مسلم مخفی روز یکشنبه دوم بهمن‌ماه در ستاد دهه فجر شهرستان همدان از افتتاح بازار بنکداران با 450 واحد تجاری خبر داد و اظهار کرد: این بازار با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح این بازار، محوریت شهر همدان برای پایلوت توزیع کالا در غرب کشور تثبیت خواهد شد.
وی با اشاره به بیمارستان 280 تختخوابی اکباتان که درحال تجهیز است، اذعان کرد: این پروژه پیشرفت فیزیکی 98 درصدی داشته که بارش برف باعث شد تا محوطه‌سازی و آسفالت‌ریزی آن به تأخیر بیفتد و افتتاح آن تأخیر حدود یک‌ماهه را داشته باشد.
مخفی در تشریح افتتاح دیگر پروژه‌های دهه فجر افزود: سالن ورزش‌های باستانی در مریانج، افتتاح پنج مدرسه ازجمله مدرسه اوتیسم، تعیین تکلیف مکان و سپس کلنگ‌زنی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی همدان و افتتاح پُل غدیر برای بهبود ترافیک شهری، از دیگر پروژه‌هایی است که در این ایام افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهند شد.
مخفی یادآور شد: موضوع جهاد تبیین در ایام‌الله دهه فجر باید مهم‌ترین راهبرد ما باشد، چراکه دشمن این روز‌ها سیاه‌نمایی، زیر سؤال بردن عملکرد نظام و ابهام در آینده را در دستور کار خود قرار داده که باید تلاش کنیم جشن‌های دهه فجر مستمر باشد؛ چراکه موجودیت دین و حرکت در این مسیر، علت وقوع انقلاب اسلامی است.
سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه زمین فضای مجازی درحال حاضر در دست دشمن است، اذعان کرد: گاهی نیروهای انقلابی تولید محتواهای مناسبی دارند، اما نفوذ رسانه‌ای خوبی را شاهد نیستیم.
مخفی با اشاره به برخی دستگیرشدگان اخیر، اظهار کرد: این افراد که در وقایع اخیر حضور داشتند، می‌گفتند سال‌ها است که برنامه‌های صداوسیما را دنبال نمی‌کنند و اذعان کردند ما اصلاً صدای جمهوری اسلامی را نشنیده‌ایم؛ بنابراین ما باید در حوزه جهاد تبیین و برنامه‌های دهه فجر صدای عملکرد قابل دفاع خود را به گوش مخاطب برسانیم.
وی تأکید کرد: باید در این ایام دهه فجر شیرینی خدمت را در بستر مناسب به کام مردم برسانیم و با افتتاح پروژه‌های متناسب به خدمت‌رسانی و حل مشکلات مردم بپردازیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز ضمن خرسندی از مقارن شدن ایام دهه فجر با ایام ماه رجب، گفت: بستر فضای مجازی در دست دشمن است، اما با تلاش می‌توان مسائل را تبیین کرد.
حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان با اشاره به اینکه کارگروه‌های مختلفی برای این ایام تشکیل شده و درحال پیگیری هستند، افزود: شعار امسال این ایام «ایران استوار 44 سال افتخار» است، اقتدار ما را قاسم سلیمانی و سردار همدانی به دنیا نشان دادند و حالا سپاه این اقتدار را به دنیا نشان می‌دهد. اگر همین سپاه نبود، داعش در دریای مدیترانه همسایه اروپا می‌شد.
وی ابراز کرد: درست است ما در برخی موارد مشکل داریم و جوانان ما شبهاتی از قبیل فرهنگی، عقیدتی، عملیاتی و اجرایی دارند، اما می‌توان موضوعات را برای جوانان تبیین کرد؛ زیرا همه جوانان به این مرزوبوم تعلق دارند و اگر گفتمان ضمن برهان با آن‌ها شود، شنوا هستند.
حجت‌الاسلام فاضلیان با اشاره به برنامه 10 شب 10 مسجد با حضور علما و دانشمندان غیر ایرانی، یادآور شد: این موضوع به تبیین کارها و اقدامات انجام‌شده در سال‌های گذشته خواهد پرداخت.
در ادامه این جلسه نماینده کمیته‌های 20 گانه که درخصوص دهه فجر مسئولیت برعهده دارند، به مهم‌ترین اقدامات پیش روی خود پرداختند.
نماینده کمیته بنیاد شهید ازجمله اقدامات دهه فجر که این ارگان درنظر گرفته شده است را غبارروبی گلزار شهدا هم‌زمان با سراسر کشور در روز 13 بهمن‌ماه، دیدار مسئولین با خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزاده‌ها و حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه برشمرد.
وی تأکید کرد: سرکشی به خانواده شهدا با هماهنگی بنیاد شهید صورت گیرد.
نماینده ورزش و جوانان نیز با اشاره به اقدامات این اداره در دهه فجر، افزود: بیش از 80 برنامه ورزشی در سطح شهرستان همدان پیش‌بینی شده که هر برنامه با نام یک شهید ورزشکار همدانی اجرا خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه سرکشی به 10 خانواده شهید دیگر موضوعی است که این اداره در ایام دهه فجر در دستور کار خود دارد، گفت: کارهای این اداره با همکاری آموزش‌وپرورش، سپاه پاسداران و دانشگاه‌ها خواهد بود؛ همچنین استفاده از فضای هشت مسجد برای برنامه‌های ورزشی، از دیگر کارهای پیش رو است.
نماینده کمیته روستایی و عشایری نیز با اشاره به اینکه مراسم جشن انقلاب ازجمله کارهای این ایام است، ابراز کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای جهادگر همدان و تجلیل و تقدیر از این عزیزان، مراسم شاخص اصلاح الگوی کشت که کار شاخصی در این خصوص است و با حضور مسئولین به‌عنوان استان پیشگام اصلاح الگوی کشت خواهد بود، افتتاح چند گلخانه که شاخص‌ترین آن حدود یک هکتار است، ازجمله اقدامات این کمیته خواهد بود.
نماینده کمیته کارگری و کارآفرینی اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان نیز به برگزاری جشن بزرگ کارگری اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر کارهای این مجموعه است.
نماینده کمیته فضاسازی و خدمات شهری شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه شهرداری همدان کارش فراکمیته‌ای است، افزود: فضاسازی و تزئین شهری را برعهده داریم که این موضوع از ولادت حضرت زهرا (س) آغاز شده و در ایام دهه فجر نیز ادامه دارد؛ نصب این تزئینات در رینگ سوم شهری و شهرک‌ها و نقاط دوردست، از دیگر اقدامات خواهد بود.
وی گفت: نصب بنر با محتوای مناسب، ساخت یادمان‌ها و یادبودها که امسال به‌صورت نوآورانه خواهد بود، اجرای برنامه در فرهنگ‌سراها، برگزاری نمایشگاه‌ها، اجرای رژه تاکسی‌داران و اهتزاز پرچم در میدان پژوهش، ازجمله این برنامه‌ها است.
نماینده کمیته فرهنگی و دانش‌آموزی حاضر در جلسه نیز با اشاره به اینکه هجمه و بغض دشمن به‌طور عمده بر دانش‌آموزان و فرهنگیان بود، اظهار کرد: بهترین محل دفاع ما در این ایام است. ازجمله کارهای ما در این ایام زنگ انقلاب در مدارس شهری و روستایی، آذین‌بندی متفاوت، اجرای جشن‌هایی با هدف آموزش، استفاده از بستر فضای مجازی، برگزاری همایش نقش زنان در پیروزی انقلاب، حرکت کاروان راهیان نور پس از چندسال توقف، افتتاح مدرسه در خضر، حضور حداکثری دانش‌آموزان و والدین در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، اجرای همایش دختران زینبی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و برنامه هرکلاس یک جشن، ازجمله این کارها خواهد بود.
نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با اشاره به اجرای 45 برنامه در این ایام، افزود: 11 برنامه شاخص در سطح شهرستان مانند برگزاری نمایشگاه فجر صادق، پیک امید، اهدای کتابخانه به روستاها، بازدید از کوچه‌های انقلاب، تشریح دلیل نام‌گذاری کوچه‌ها برای کودکان و نوجوانان، برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی، شادپیمایی عروسک‌های بلندقامت، برگزاری مسابقه حماسه حضور با موضوع عکس‌های سلفی از راهپیمایی 22 بهمن و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، ازجمله اقدامات خواهد بود.
نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه 15 عنوان برنامه برای دهه فجر درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: برگزاری 10 شب جشن پیروزی انقلاب با حضور اقشار هنرمندان، بسته محتوایی با موضوع نماهنگ‌ها و خاطرات ناب و دیده‌نشده و کمتر دیده‌شده، برگزاری نمایشگاه مجازی تصاویر مردم انقلاب، اکران فیلم‌های سینمایی و مستند مرتبط با ایام دهه فجر، اکران هم‌زمان فیلم‌های دهه فجر در همدان از 14 تا 22 بهمن‌ماه، اجرای نمایش و برگزاری جایزه ادبی استان و برگزاری نمایشگاه کتاب، ازجمله اقدامات این اداره خواهد بود. وی درخصوص برگزاری جایزه ادبی استان افزود: این مهم با حضور نویسندگان و شاعران انقلاب اسلامی است که در پنج شهرستان برگزار خواهد شد.
نماینده بسیج نیز با اشاره به اینکه راهبرد ما برگزاری برنامه‌های مردمی و محله‌محور است، تصریح کرد: بحث امیدآفرینی با دو بال جهاد تبیین و جهاد خدمت، ازجمله کارهای بسیج با 20 عنوان برنامه با 400 ریزبرنامه و یادواره‌های خانگی، اردوهای راهیان پیشرفت و ثبت خاطرات فرماندهان و رزمندگان خواهد بود.
نماینده اتاق اصناف نیز با اشاره به اقدامات این صنف در ایام دهه فجر، افزود: به 48 اتحادیه و 35 هزار واحد صنفی اطلاع‌رسانی شده تا بر سردرب مغازه‌ها و اتحادیه‌ها آذین‌بندی لازم را داشته باشند.
نماینده مساجد در این جلسه با بیان اینکه 160 کانون در شهرستان همدان 80 برنامه را اجرا خواهند کرد، اذعان کرد: جشنواره فجر انقلاب، ساخت مترسک، پلاکاردنویسی و میثاق‌نامه، چاپ بنر، اجرای سرود، نورافشانی در 22 بهمن و تریبون آزاد، ازجمله این اقدامات خواهد بود.
بخشدار بخش مرکزی نیز با اشاره به برگزاری جشن انقلاب در 25 روستا، گفت: برنامه شاخص در روستای شورین روز 14 بهمن‌ماه، افتتاح واحد پوشاک در این روستا، اجرای برنامه‌های ورزشی و جام فوتسال و افتتاح 22 پروژه روستایی که توسط دهداران انجام شده، ازجمله پروژه‌های دهه فجر خواهد بود.
بخشدار شرا و قهاوند نیز با بیان اینکه در این بخش هشت پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: جشن انقلاب در 20 روستا، آماده‌سازی 16 هکتار زمین برای مسکن ملی جهت کلنگ‌زنی، ازجمله اقدامات این بخشداری خواهد بود.
نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با بیان اینکه نقش آیت‌الله مدنی در انقلاب ازجمله موضوعاتی است که باید به آن پرداخت، افزود: آیت‌الله آخوند و زندگی وی، تشییع جنازه و موضوعات حول آن و شهدای استان، ازجمله ظرفیت‌هایی هستند که نیاز به بیان برای نسل جوان دارند.
نماینده صداوسیما نیز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌هایی در صداوسیمای استان انجام شده است، اظهار کرد: برنامه شب‌های روایت، مستنداتی با نام چشم و چراغ از خانواده‌های شهدا، تهیه کلیپ موشن‌گرافی و مسابقات، ازجمله این برنامه‌ها خواهد بود.

شناسه خبر 65229