شناسه خبر:65327
1401/11/5 09:36:19

سپهرغرب، گروه خبر: دومین جلسه خیرین مهارتی در استان همدان در راستای توسعه و حمایت از نهضت مهارت‌آموزی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و برای افراد جویای کار، تشکیل شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، مجمع خیرین مهارت و اشتغال استان همدان با حضور مدیرکل، مسئولین ستادی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، نمایندگان مجامع خیرین و کارآفرینان در راستای توسعه و حمایت از نهضت مهارت‌آموزی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و برای افراد جویای کار، تشکیل شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در این جلسه با اشاره به اینکه تشکیل مجمع خیرین مهارتی در توسعه آموزش‌های مهارتی مؤثر است، گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و حاشیه شهرها از رسالت‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.
وهب مختاران رسالت این اداره کل را تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی ماهر عنوان کرد و افزود: فردی که مهارت دارد، بیکار نمی‌ماند.
مختاران یکی از عوامل مؤثر بر موتور محرک اشتغال را فراگیری آموزش‌های مهارتی مطرح کرد و ادامه داد: برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت در جامعه نیاز به افراد ماهر و متخصص است.
وی تشکیل این مجمع را مؤثر در افزایش مهارت‌ورزی دانست و بیان کرد: می‌توان با سرمایه‌گذاری افراد خیر در بخش‌های مختلف مهارت‌آموزی و اشتغال، از هدررفت منابع جلوگیری کرد.
در ادامه هریک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای برگزاری دوره‌های مهارتی منتج به اشتغال ارائه کردند.

شناسه خبر 65327