شناسه خبر:65344
1401/11/5 10:07:38

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: طی یک سال گذشته 25 واحد تولیدی در این استان با رفع مشکل به صاحبان اصلی مسترد شده‌اند.

شهریار عباسی روز سه شنبه اظهار کرد: 33 واحد تملیکی در این استان در ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم به دلایل مختلف از صاحبان اصلی گرفته و تملیک شده بودند.
وی افزود: دولت کار و کرامت با هدف رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد رونق در محیط‌های کسب و کار با برگزاری نشست‌های مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شناسایی آن‌ها طی یک سال گذشته توانسته است مشکل 25 مورد از این تعداد واحد تملیکی را برطرف و به صاحبان اصلی مسترد نماید.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: مهم‌ترین مسئله در این زمینه سرمایه در گردش و بدهی‌های بانکی بود که تلاش شده با هماهنگی بانک‌های عامل مسائل تولیدکنندگان رفع و به چرخه فعالیت باز گردند.
عباسی تأکید کرد: استان ایلام در زمنیه رفع موانع تولید جزو هشت استان برتر کشور است.
وی شناسایی قوانین مخل کسب و کار را از دیگر برنامه‌های حوزه اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته برای 499 طرح تولیدی و صنعتی در استان مجوز فعالیت صادر شد که 206 مورد در زمینه کشاورزی، 238 مورد صنعت و 55 مورد نیز گردشگری بوده که از این تعداد 77 مورد به بهره‌برداری رسیده است.
معاون اقتصادی استاندار ایلام برگزاری چهار هزار روز آموزش‌های مهارتی در حوزه کشاورزی، اجرای سه برنامه پیش رویداد در زمینه استارت‌آپی کشاورزی، اجرای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری، وزارت نفت و فنی و حرفه‌ای برای آموزش 50 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رسته‌های مورد نیاز شرکت‌های نفتی و برگزاری 12 کارگاه کارآفرینی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در مدت یادشده عنوان کرد.

شناسه خبر 65344