شناسه خبر:65370
1401/11/5 10:45:05

سپهرغرب، گروه تیک: نمایش نذر عباس روایت زندگی جوان خلافکاری به نام عباس است که برای دیدن حاج قاسم مسیر زندگی اش تغییر می‌کند و مدافع حرم می‌شود.

تئاتر «نذر عباس» به نویسندگی و کارگردانی محمد یزدی از هفتم تا 16 دی ماه روی صحنه تالار سایه در مجموعه تئاتر شهر رفت و اکنون این اثر یکی از تئاترهای برگزیده چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.
بر اساس جدول اجرایی تئاتر صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر، نمایش نذر عباس قرار است روز سه‌شنبه، چهارم بهمن ماه ساعت 17 در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه اجرا برود.
محمد یزدی نویسنده و کارگردان تئاتر صحنه‌ای «نذر عباس» در خصوص این نمایش گفت: نذر عباس در جشنواره‌های ملی یزد، سردار دل‌ها حضور داشت و در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر هم حضور دارد.
یزدی درباره میزان استقبال و حضور علاقه‌مندان تئاتر گفت: در زمان اجرا استقبال بد نبود و کمی راضی کننده به حساب می‌آمد. برای مثال در یک سالن 70 نفره حدود نصف و کمی بیشتر سالن‌پر می‌شد. درحال حاضر کمی وضعیت تئاتر خوب نیست و تماشاچی‌ها از کارهای مناسب کمتر استقبال می‌کنند ولی سالن‌های ما در زمان اجرا پر بود و از گنجایش و حضور تماشاچی در سالن‌ها راضی بودیم.
این کارگردان در خصوص نمایش نذرعباس گفت: این‌کار با حمایت انجمن هنرهای نمایشی و حوزه هنری روی صحنه رفته است و در جشنواره تئاتر استان دو بازیگر و کارگردانی و نویسندگی و طراحی صحنه این تئاتر جایزه گرفته‌اند.
وی در خصوص داستان این اثر گفت؛ داستان نذر عباس، مستندی از جوان خلافکاری به نام عباس است که روی بدنش جای بخیه و چاقو و از این دست موارد دارد؛ وی سر قضایایی متحول می‌شود و در مسیری قدم‌ می‌گذارد که می‌داند بازگشتی در کار نیست. این آدم یک ساعت قبل از دیدن حاج قاسم شهید می‌شود و کلیت داستان ما از زمان مرگ او به بعد است که چه چیزی باعث شد تا این انسان خلافکار متحول و مدافع حرم شود.
این نویسنده می‌گوید: نذر عباس داستان مدافع حرمی به نام عباس بربری است و اگر این اسم را در اینترنت جستجو کنید متوجه او و داستان زندگی‌اش می‌شوید.
یزدی در خصوص بازیگران و عوامل این نمایش گفت؛ اجرا چهار بازیگر دارد که خودم بازیگر نقش عباس هستم، امیر قربانی، هومن حسینی، ابوالفضل شیری و دستیار کارگردان و طراح صحنه و نور نرگس ایزدی است که با همین تعداد کار را پیش بردیم.
وی در خصوص تمرین کار و اجرا بر روی صحنه گفت: زمانی که من این متن را نوشتم نزدیک به دو الی سه ماه طول کشید تا برای اجرای کار روی صحنه برویم و آماده اجرا شویم.

شناسه خبر 65370