شناسه خبر:65494
1401/11/9 09:16:53

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران نهاوند گفت: در راستای توانمندسازی و ایجاد کسب‌وکار، معتادان بهبودیافته شهرستان نهاوند آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، مهرسیما فاطمی ابراز کرد: در راستای توانمندسازی و ایجاد کسب‌وکار برای معتادان بهبودیافته متجاهر در شهرستان نهاوند دوره‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران نهاوند گفت: این مرکز با توجه به نیازسنجی انجام‌شده و همچنین ارائه مهارت و ایجاد اشتغال معتادین بهبودیافته موضوع ماده 16 مرکز صیانت، درمان و اشتغال کوثر شهرستان نهاوند، برای 15 نفر در حرفه کشت‌وکار گلخانه‌ای دوره آموزشی برگزار کرده است.
وی در ادامه افزود: همچنین این مرکز برای 67 مددجوی زیر پوشش بهزیستی و جهت حمایت از این قشر در حرفه‌های میناکاری سفال، قالیبافی، خیاطی و عروسک‌دوزی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و در راستای عدالت اجتماعی و توسعه آموزش‌های مهارتی در حاشیه‌نشینی شهری و مناطق بازآفرینی شهری، آموزش‌های خود را ارائه کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: مرکز خواهران شهرستان نهاوند در بخش‌های زندان، آموزش در محیط واقعی کار (استادشاگردی)، اصناف، جواردانشگاهی، روستایی و کارگاه‌های ثابت شهری آموزش‌های مورد نیاز را ارائه کرده و تا پایان دی‌ماه سال جاری حدود 195 هزار نفرساعت آموزش داده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف به 210 هزار نفرساعت افزایش یابد و حدود 900 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 65494