شناسه خبر:65633
1401/11/12 09:55:37

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان، هلیلان و چوار در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات زیرسازی احداث راه آهن استان ایلام در سال آینده خبر داد و گفت: سرعت‌بخشی به احداث راه آهن سراسری استان ایلام نیامند پیگیری مسئولان راه و شهرسازی است.

سارا فلاحی روز سه شنبه در دیدار وزیر راه و شهرسازی به موضوع تسریع در روند احداث راه آهن ایلام تأکید کرد و اظهار کرد: باتوجه به اینکه بهره‌مندی از خط راه آهن سراسری مطالبه جدی مردم استان ایلام است، تحقق این خواسته بحق جدیت مسئولان راه و شهرسازی را می‌طلبد.
وی در این دیدار خواستار تأمین قیر مورد نیاز جهت آسفالت معابر بافت‌های فرسوده شد، تخصیص اعتبار اجرای پروژه‌های راه‌های موصلاتی از دیگر مطالبات از وزیر راه و شهرسازی بود.
پیگیری ایجاد مرکز لجستیک در شهرستان مهران از دیگر خواسته‌های نماینده ایلام از وزیر راه و شهرسازی بود، همچنین تسریع در پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های اربعین مورد تأکید قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار گفت: عملیات زیرسازی قطعه ایلام به اسلام‌آباد در مرحله تجهیز کارگاه است و از ابتدای سال 1402 آغاز و اعتبار مورد نیاز آن تأمین می‌شود.
مهرداد بذرپاش در خصوص طلب پیمانکاران پروژه‌های اربعین هم به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور دستور مساعدت و حل شدن هرچه سریع‌تر آنرا صادر کرد.
وی برای تأمین قیر مورد نیاز بافت‌های فرسوده به شرکت بازآفرینی شهری ایران دستور همکاری در تأمین قیر این مناطق داد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص درخواست ارتقا و بهسازی محور روستایی بخش گچی در شهرستان ملکشاهی به سازمان راهداری و امور حمل و نقل دستور داد از طریق سهمیه قیر مساعدت شود.
بذرپاش در رابطه با ایجاد مرکز لجستیک در مهران که قبلاً نیز توسط مدیر کل راه و شهرسازی استان درخواست شده بود آن را طرح مثبتی عنوان کرد و گفت: طرح مطالعاتی این مرکز آماده و به وزارتخانه ارائه شود تا به مرحله اجرایی برسد.

شناسه خبر 65633