شناسه خبر:65639
1401/11/12 10:06:19

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار استان مرکزی گفت: باید تلاش‌های مضاعفی در پیوند دانشگاه و صنعت صورت بگیرد تا استان به هاب انرژی تبدیل شود و جایگاه خود را توسعه دهد؛ در واقع لازمه توسعه صنعت و پیشرفت اقتصادی پیوند دانشگاه و صنعت است.

فرزاد مخلص‌الائمه با بیان اینکه انقلاب‌اسلامی در طول عمر خود با انواع دشمنی دشمنان روبرو بوده اظهار کرد: علیرغم تحریم‌های ظالمانه، جنگ نرم و جنگ اقتصادی دشمنان، اما انقلاب اسلامی به دهه پنجم خود نزدیک و به دستاوردهای عظیم و ارزشمندی دست پیدا کرده است.
وی افزود: انگیزه و مقصد اسلامی و اجتماع و وحدت مردم عاملی مهم است و تا زمانی که همراهی همه اقشار با همه سلیقه هم‌سو باشد قطعاً این همدلی و اجتماع مسیر انقلاب اسلامی خواهد بود.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: با وجود همه تلاش‌های دشمنان اما جمهوری اسلامی در همه زمینه‌های علم و فناوری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی پیشرفت کرده و امروز حوزه نفوذ ایران به برکت امام در این حوزه‌های هزاران کیلومتر به سمت جلو حرکت کرده است.
مخلص‌الائمه با اشاره به مساحت استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرکزی استان پهناوری نیست اما ظرفیت صنعتی بالایی دارد و پایگاه فعالیت صنایع سنگین کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه مرکزی در تنوع تولیدات صنعتی در رتبه نخست قرار دارد اضافه کرد: شهرستان اراک قطب صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع نیروگاهی است؛ استان مرکزی با تلاش‌های صنعتگران و متخصصین، به حوزه صنایع هسته‌ای نیز ورود و در این راه موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است.
استاندار استان مرکزی تأکید کرد: باید تلاش‌های مضاعفی در پیوند دانشگاه و صنعت صورت بگیرد تا استان به هاب انرژی تبدیل شود و جایگاه خود را توسعه دهد؛ در واقع لازمه توسعه صنعت و پیشرفت اقتصادی پیوند دانشگاه و صنعت است.
مخلص‌الائمه با بیان اینکه در سال‌های اخیر دانشگاه‌های کشور در حوزه نوآوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان جهش خوبی را تجربه کردند ادامه داد: با این جهش دانشگاه از بی‌اثر بودن در صنعت خارج و باعث شد تا عقب‌افتادگی‌های دانشگاه تا حدودی جبران شود و مثمر ثمر باشد.
عظیمی مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب نیز گفت: آذرآب به عنوان یک شرکت مادر تخصصی از سال‌های گذشته پروژه‌های بزرگی را در کشور طراحی و پیاده‌سازی کرده است و اکنون نیز پروژه‌ها و تکنولوژی‌های نوین را اجرا می‌کند.
وی افزود: برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید در شرکت نیازمند این هستیم تا دانشگاه و مهندسین در کنار هم باشند، با انعقاد تفاهم‌نامه کمک بسیار بزرگی به شرکت است و ما از آن استقبال می‌کنیم چراکه قطعاً باعث پیشرفت می‌شود.
در پایان این نشست که با حضور معاون سازمان انرژی اتمی ایران در استان برگزار شد تفاهم‌نامه چندجانبه صنایع و دانشگاه‌های استان مرکزی با سازمان انرژی اتمی به امضا رسید.
استفاده از ظرفیت‌های طرفین در توسعه زیرساخت‌های پژوهشی، مشارکت در ساخت و بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز برنامه‌های توسعه نیروگاه‌های کشور، استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید، هدایت مؤثر پایان‌نامه‌ها به سمت خلق پژوهش‌های کاربردی با هدف رفع نیازهای صنایع نیروگاهی کشور، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای علمی جهت ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و... از جمله مفاد این تفاهم‌نامه بود که با حضور مخلص‌الائمه، معاون سازمان انرژی اتمی ایران در استان، به امضا رسید.

شناسه خبر 65639