شناسه خبر:65644
1401/11/12 10:15:18

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: سرقت به عنوان مهمترین آسیب و جرایم اجتماعی استان مطرح است که در این راستا کارگروهی با تاکید رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی و بر اساس مصوبه شورای عالی پیشگیری در استان تشکیل شد.

«محسن خیرمند» روز سه‌شنبه در حاشیه نشست کارگروه تخصصی سرقت استان مرکزی، افزود: موضوعات مختلفی در حوزه سرقت بررسی و مهمترین زمینه در این راستا شناسایی شده که به این منظور کمیته‌هایی مشخص و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اقدامات لازم را در خصوص مقابله با این آسیب اجتماعی انجام دهند.
وی تاکید کرد: ساماندهی و جابه‌جایی محل ضایعاتی‌ها، نظارت بر طلافروشی‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی مورد تاکید است و مقرر شد در نشست آتی در خصوص ساماندهی و نحوه برخورد در حوزه زباله‌گردها نیز، پیگیری ویژه صورت گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: ساماندهی منازل مسکونی و در حال ساخت و همچنین برخی اماکن خصوصی نیز هدفگذاری شده است و به مرور در استان ساماندهی مشاغل خاص صورت می‌گیرد.
خیرمند ادامه داد: توقف وانت‌بارها در میادین، بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، مجاز نیست و این مهم به شهرداری‌ها ابلاغ شده و در این راستا مدیریت شهری ورود کرده است.
وی عنوان کرد: در راستای کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی باید در اسرع وقت، ساز و کار نحوه اقدام و ملاحظات برای مهرو موم کردن مراکز غیرمجاز در سطح استان تعیین تکلیف شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی افزود: بانک‌های مستقر در حاشیه شهر و مراکز پرتردد که امکان افزایش سرقت در آنها وجود دارد، باید تجهیز به نیروی حفاظت باشند و همچنین شمار خودپردازهای داخل بانک‌ها، مجمتع‌های تجاری و اماکن خصوصی به تفکیک مشخص و آمار مربوطه به دستگاه پلیس ارایه شود.

شناسه خبر 65644