شناسه خبر:65658
1401/11/13 09:19:14

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ گفت: نیروگاه شهید مفتح یکی از الگوهای موفق در زراعت چوب استان همدان بوده که به‌عنوان تجربیات موفق قرار است عملکرد این نیروگاه در زراعت چوب در سامانه بارگذاری شود و عملکرد آن در این رابطه در کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.

ابوالقاسم علی‌ویردی با اشاره به وجود پنج هکتار کشت صنوبر در نیروگاه شهید مفتح به منظور زراعت چوب، افزود: در هفته منابع طبیعی نیز این نیروگاه کشت دو هکتار نهال صنوبر را به منظور زراعت چوب در برنامه دارد.
علی‌ویردی تصریح کرد: این طرح علاوه بر اشتغالزایی و توجیه اقتصادی، دارای مزایایی نظیر توسعه فضای سبز، استفاده بهینه از منابع‌ آب و خاک، کاهش مشکل ریزگردها و جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی است.
وی خاطرنشان کرد: زراعت چوب یکی از بزرگترین طرح‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی بوده که بر مبنای توسعه کشت درختان سریع الرشد و زودبازده مانند صنوبر و اکالیپتوس به مرحله اجرا درآمده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ یادآور شد: به تازگی به اتفاق معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و به همراه تعدادی از کارشناسان از طرح زراعت چوب نیروگاه شهید مفتح بازدید لازم انجام شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان کبودراهنگ جنگل طبیعی ندارد، گفت: در حال حاضر منابع طبیعی شهرستان 650 هکتار جنگل کاری دست‌کاشت در عرصه منابع طبیعی شهرستان انجام داده که بیشتر آن‌ها به عرصه منابع طبیعی روستاهای قلی‌آباد، کوریجان، حاشیه جاده ویان، شیرین‌سو، آق‌بلاغ، آق‌داغ و علیصدر اختصاص دارد.
علی‌ویردی در پایان از دو طرح قابل افتتاح آبخیزداری این شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد و یادآور شد: اجرای عملیات سنگی ملاتی با حجم 700 مترمکعب در حوزه جگنلو و اجرای عملیات سنگی ملاتی حوزه کوهین با حجم 280 مترمکعب دو طرح قابل افتتاح آبخیزداری این شهرستان در دهه فجر خواهد بود.

شناسه خبر 65658