شناسه خبر:65664
1401/11/13 09:28:22
استاندار همدان در آیین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهیده کورکچی:

توطئه حذف ایران اسلامی را جوانان ناکام می‌گذارند

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال حذف موجودیت نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: دشمنان ما با اسم ایران مخالف هستند و می‌خواهند نام ایران را حذف کنند که با همت جوانان و دانش‌آموزان نخواهیم گذاشت دشمن به هدف شوم خود برسد.

روز چهارشنبه هم‌زمان با نخستین روز از دهه فجر، آیین نواختن زنگ انقلاب در سالن ورزشی مدرسه شهیده کورکچی حصار علی‌آباد همدان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان طی این آیین افزود: دشمنان به روش‌های مختلف به دنبال تغییر ذهنیت و تفکر جامعه هستند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ‌موثقی اظهار کرد: برنامه دشمن تاریک کردن ذهنیت نوجوانان در فضای مجازی است، زیرا منافع آن‌ها زمانی که جامعه ما ناامید شود، به‌دست می‌آید.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نگذاشت کسی برای ما آقایی کند و گفت مردم باید خودشان آقای خودشان و یک ملت مستقل باشند.
این مقام مسئول با بیان اینکه دستاوردهای دانش‌آموزان بسیار ارزشمند است و آینده کشور را می‌سازد، افزود: دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها آینده‌سازان این مرزوبوم هستند و می‌توانند آینده این کشور را به سمت موفقیت سوق دهند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امروز دختران و زنان در مسئولیت‌های دولتی خدمت و در عرصه‌های علمی، اختراعات، پزشکی، ورزشی و دیگر عرصه‌های مهم، نقش‌آفرینی می‌کنند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ‌موثقی تأکید کرد: از دیدگاه امام (ره) خدمتی بالاتر از خدمت به محرومان وجود ندارد و مسئولان کشور باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی عنوان کرد: 250 هزار نفر از فرزندان این کشور برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی خون خود را اهدا کردند تا ما امروز به‌راحتی زندگی کنیم.
امام‌جمعه همدان ابراز امیدواری کرد: پرچم این انقلاب توسط دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها به دست امام زمان (عج) برسد.
استاندار همدان نیز گفت: انقلاب اسلامی در طول 44 سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی داشته است و دانش‌آموزان برای مقایسه آن با دوران ستم‌شاهی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر را مطالعه کنند.
علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: پیش از انقلاب اسلامی مردم از خدماتی همچون برق، آب و گاز محروم بودند، اما امروز همه مناطق شهری و روستایی استان از نعمت گاز و برق برخوردار شده‌اند.
وی ادامه داد: ما پیش از انقلاب از پزشکان پاکستانی و خارجی استفاده می‌کردیم، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در مدار و مسیر رشد و توسعه قرار داریم و در دانش پزشکی خودکفا شدیم و پزشکان ما در سایر کشورها نیز طبابت می‌کنند.
استاندار همدان با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال حذف موجودیت نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: دشمنان ما با اسم ایران مخالف هستند و می‌خواهند نام ایران را حذف کنند که با همت جوانان و دانش‌آموزان نخواهیم گذاشت دشمن به هدف شوم خود برسد.
قاسمی‌فرزاد افزود: اردوهای راهیان پیشرفت و توسعه در کنار اردوهای راهیان نور برای دانش‌آموزان استان همدان برگزار می‌شود تا نوجوانان با صنعت و تولید دانش‌بنیان آشنا شوند.
وی با بیان اینکه در دوران پهلوی سرمایه‌های کشور خرج خرید تسهیلات نظامی و ساواک می‌شد، ادامه داد: در آن زمان شاه روزانه 6 میلیون بشکه نفت می‌فروخت و این ثروت به‌دست‌آمده را خرج خرید تجهیزات نظامی می‌کرد.
قاسمی‌فرزاد گفت: ساواک شکنجه‌های بسیار وحشتناکی را روی جوانان ما انجام داد و دانش‌آموزان باید از موزه عبرت بازدید و تاریخ روزگار آن زمان را مشاهده کنند.
استاندار همدان با بیان اینکه ما دو هزار و 500 سال زیر ستم و ظلم حکومت شاهنشاهی بودیم تا اینکه امام خمینی (ره) مردم را از دست ظلم و ستم نجات داد، ادامه داد: قیام حسینی امام خمینی (ره) از سال 1342 آغاز شد و نگاه امام این بود که شاه باید کشور را درست و مستقلانه مدیریت کند.
وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) به دنبال هدایت شاه به سمت مسیر درست بود، اما شاه که سرمست از باده غرور و حمایت بیگانگان بود، مسیر غلط را انتخاب کرد و قدرت پوشالی آن را مغرور کرده بود.
قاسمی‌فرزاد با یادآوری اینکه در دوران پهلوی دارایی‌های ملت ایران غارت شد چراکه حکومت پهلوی سرمایه و ثروت مردم را در مسیر اهداف بیگانگان خرج می‌کرد، افزود: در آن زمان تهران و برخی خیابان‌ها به‌صورت ظاهری تزئین شده بود، درحالی‌ که 35 میلیون نفر از مردم کشور در فقر و فلاکت زندگی می‌کردند.
زنگ انقلاب ساعت 9 و 33 دقیقه صبح روز چهارشنبه هم‌زمان با سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور در همدان نواخته شد.
بسیاری از مدارس همدان در نوبت صبح این روز به‌دلیل بارش برف تعطیل بود و آموزش‌ها به‌صورت مجازی برگزار شد.
در سال تحصیلی جاری بیش از 320 هزار دانش‌آموز در دو هزار و 500 مدرسه همدان تحصیل می‌کنند.

شناسه خبر 65664