شناسه خبر:65667
1401/11/13 09:34:04

استاندار همدان: حفظ وحدت و انسجام ملت در شرایط حساس کنونی ضرورت دارد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان گفت: حضرت امام خمینی (ره) گفتمان ولایت فقیه را در جامعه احیا کردند، اما به‌علت مشکلاتی که در مسیر وجود داشت، حتی در بین شعارها و گفتمان مسئولان نیز این گفتمان دیده نشده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر در جمع مدیران استان همدان با تأکید بر اینکه امروز باید این گفتمان که حضرت امام (ره) پایه‌گذاری کردند را در جامعه ترویج دهیم، افزود: متأسفانه آن‌طور که باید الگوواره و بنیان اساسی تمدنی که حضرت امام خمینی (ره) مطرح کردند، در جامعه تبیین نشده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی تصریح کرد: حضرت امام (ره) شخصیت عظیمی بودند که توانستند نظم نوین جهانی را به چالش بکشند، بنا به فرمایش حضرت امام (ره) آنچه جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد، ولایت فقیه است.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه مبتنی بر صلاح جامعه حرکت می‌کند و امامین انقلاب همیشه حرفشان حرف مردم بوده و هست، مطرح کرد: امروز دشمن به دنبال آن است که اهداف خودش را به‌صورت استبدادی در جامعه القا کند؛ مشکل آمریکا با دنیا این است که می‌خواهد آرمان‌های خودش را گفتمان غالب در دنیا قرار دهد.
وی ادامه داد: کسی دیکتاتور است که بخواهد بر دنیا تسلط داشته باشد و اما در مقابل این ولایت فقیه است که در برابر استبداد ایستاده؛ به‌طوری که امام خمینی (ره) آگاهی سیاسی، مذهبی و اجتماعی جامعه را افزایش دادند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تشکیل انقلاب با آگاهی همراه بوده، ماندگاری آن نیز در گرو افزایش آگاهی سیاسی مردم است، هرچه آگاهی جامعه بیشتر شود، حقانیت اسلام و انقلاب نیز بیشتر مشخص می‌شود؛ در مقابل تمدن غرب سیستمی بوده که براساس جاهلیت شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه جهاد تبیین یعنی افزایش آگاهی سیاسی و اجتماعی جامعه، تأکید کرد: امروز زمان خدمت به مردمی است که اگر نبودند و همراهی نمی‌کردند، این انقلاب شکل نمی‌گرفت. صندلی امروز مدیران، محصول تحمل شکنجه‌های بزرگ‌مردان در زندان ساواک و خون شهدا در دوران طاغوت است.
به گفته امام‌جمعه همدان، به معنای واقعی کلمه باید مسئولان به مردم خدمت کنند و شرعاً همه مسئولان موظف به خدمت به مردم و حضور در کنار آنان هستند.
وی با اشاره به اینکه راهکار همراهی مردم با مسئولان این است که مردم حُسن نیت و صداقت مسئولان را احساس کنند، یادآور شد: مردم باید مشاهده کنند که سطح زندگی مسئولان همانند سطح عموم جامعه است؛ اینکه حضرت امام (ره) با یک بیانیه در نجف کل کشور را به حرکت درمی‌آوردند، به این علت بود که مردم می‌دانستند ایشان همراه مردم است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان امروز باید با تمام وجود به دنبال حل مشکلات مردم باشند و ایام‌الله دهه فجر بهترین زمان برای ارائه خدمات به آنان است.
استاندار همدان نیز در این دیدار گفت: حفظ وحدت و انسجام ملت در شرایط حساس کنونی ضرورت دارد و نباید اجازه دهیم دشمنان از هر راهی نفوذ کنند.
علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: امروز به‌مناسبت نخستین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر، آمده‌ایم تا پیمان خود را تجدید کنیم و بگوییم که بر آن عهدی که بستیم، ایستاده‌ایم.
وی تصریح کرد: تمام تلاش دشمنان بر این است تا نشان دهند نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان آن کارآمد نیستند.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه امام راحل آمد تا بساط ظلم و ستم را برچیند، مطرح کرد: به‌طور قطع این وعده الهی است که نظام سرمایه‌داری و سلطه به‌زودی فرو خواهد ریخت. رژیم طاغوت پهلوی به دنبال آن بود که کشور ما را به بیگانگان وابسته کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمنان انقلاب اسلامی جنگ ترکیبی به راه انداخته‌اند، به‌خاطر کینه‌ای است که از موفقیت‌های مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند. نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شده است و مردم ما بیش‌ازپیش به نظام و انقلاب اسلامی پایبند هستند.

شناسه خبر 65667