شناسه خبر:65685
1401/11/13 10:00:26

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: یکی از زیبایی‌های نظام اسلامی، برادری‌ها و همدلی‌ها میان اهل سنت و اهل تشیع در استان است و این زیبایی‌ها باید به شیوه‌ای مناسب برای نسل‌های جدید منتقل و تبیین شود.

«محمدطیب صحرایی» سه‌شنبه شب در دیدار ماموستا «عبدالرحمان مرادی»، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، حجت الاسلام «حسن منتظری» رئیس مرکز اسلامی کرمانشاه و اعضای شورای روحانیت اهل سنت استان که در استانداری برگزار شد؛ افزود: بر اساس آیات و روایات و سیره امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، موضوع تقریب در جامعه اسلامی یک ارزش والا و گوهر بسیار ارزشمند است.
وی اظهار کرد: موضوع تقریب باید با توجه به‌ نیازهای روز مسلمین بروزرسانی شود تا برای جامعه اسلامی همچنان پویا و کارآمد باشد.
صحرایی تاکید کرد: ارزش‌ها در جامعه اسلامی ثابت هستند ولی روش‌ها باید به روز شوند.
وی تاکید کرد: تبیین زیبایی‌های تقریب برای نسل جوان، به حل بسیاری از مشکلات در جامعه اسلامی کمک می‌کند و همه باید در این مسیر تلاش کنیم.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان در قالب برنامه کلان پیشرفت استان به دنبال اشتغال‌زایی و بهبود معیشت شیعه، اهل سنت و اهل حق است و در این زمینه هیچ تفاوتی بین اقوام و مذاهب مختلف قائل نیست.
صحرایی در بخش دیگری از سخنانش به نزدیک بودن ماه رمضان و بهار قرآن اشاره کرد و گفت: علمای اهل سنت به آشنایی جوانان با قرآن کمک کنند زیرا نسلی که با بهره‌گیری از ارزش‌های والای قرآنی مانوس شود در برابر بسیاری از آسیب‌ها مصون خواهد ماند.
در این نشست حجت الاسلام منتظری رئیس دفتر مرکز اسلامی کرمانشاه، ماموستا مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و اعضای شورای روحانیت اهل سنت کرمانشاه به طرح مباحث و مشکلات جامعه اهل سنت پرداختند.
به گزارش ایرنا، در استان کرمانشاه که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می‌کنند.
این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در این استان سکونت دارند.

شناسه خبر 65685