شناسه خبر:65706
1401/11/16 09:15:46

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی همدان از چهار مورد حیوان گزیدگی طی روزهای گذشته در همدان خبر داد و گفت: روز گذشته گازگرفتگی گرگ در شهر همدان گزارش شد که اقدامات اولیه درمانی روی مجروحان انجام شد اما ماهیت حیوان مشخص نیست و امکان دارد گرگ نباشد.

 محمدرضا شکوهی از چهار مورد حیوان‌گزیدگی طی روز گذشته در همدان خبر داد و اظهار کرد: روز گذشته چهار مورد حیوان گزیدگی  به اورژانس ۱۱۵ همدان گزارش شد که همکاران ما بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و با اقدامات به موقع بیماران را به بیمارستان بعثت انتقال دادند.
وی با بیان اینکه گفته می‌شود این موارد گرگ و یا شغال گزیدگی باشد و هویت حیوان مشخص نشده است گفت: به علت   برودت هوا و وجود برف در کوهستان امکان دارد حیواناتی مثل گرگ و شغل در پی یافتن غذا به دخل شهر بیایند که مردم‌ باید بیشتر مراقب خود باشند.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید به اینکه خوشبختانه امروز موردی از حیوان گزیدگی به اورژانس ۱۱۵ همدان گزارش نشده است خاطرنشان کرد: در صورت حیوان گزیدگی برای پیشگیری از بروز بیماری هاری باید بلافاصله به مراکز بهداشتی در انجام آزمایش‌ها و واکسیناسیون اقدام کرد.

شناسه خبر 65706