شناسه خبر:65722
1401/11/16 09:41:58

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل ثبت احوال ایلام گفت: سه هزار و 332 ازدواج در استان در 10 ماه نخست سال جاری ثبت شده است.

نجم‌الدین خسروی گفت: تعداد ازدواج‌های ثبت شده استان در 10 ماه ابتدای سال جاری 3320 مورد بوده است که بر اساس میانگین در هر ماه 332 و در هر شبانه روز 11 مورد ازدواج در این استان به ثبت رسیده است.
وی افزود: با توجه به اینکه جامعه به سمت پیری جمعیت در حال سوق پیدا کردن است باید شرایط ازدواج آسان در جامعه مهیا شود.
سرپرست ثبت احوال استان ایلام ادامه داد: در استان ایلام با پیگیری‌های استاندار محترم در امر تسهیلات ازدواج به مزدوجین استان ایلام رتبه خوبی را در بین دیگر استان‌های کشور دارد.
خسروی به نرخ رشد جمعیت در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر رشد جمعیت در استان ایلام 1/4دهم است که نسبت به دیگر استان‌ها خوب و نسبت به گذشته خود در سطح پایین قرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه سالانه نرخ باروری در استان نیر 74 صدم درصد است گفت: این آمار در استان ایلام با توجه به آمار دیگر مراکز استان‌ها پنج صدم درصد بالاتر بوده است.
سرپرست ثبت احوال استان ایلام در پایان به واقعه‌ طلاق نیز تأکید کرد و گفت: در 10 ماه نخست سال جاری 901 مورد طلاق در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق سطح استان به ثبت رسیده و این آمار متأسفانه با توجه به بافت قومی و قبیله‌ای که در ایلام حاکم است بالا بوده و مسئولان باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی با این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

شناسه خبر 65722