شناسه خبر:65724
1401/11/16 09:44:02

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: 5 هزار نفر از استان مرکزی در اردوهای هفت اقلیم شرکت کرده‌اند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در قرارگاه جهاد تبیین ستاد کنگره شهدای استان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در قرارگاه جهاد تبیین استان، اجرای برنامه‌های اثرگذار برای نوجوانان و جوانان با رویکرد تبیین و روایت حماسه‌های هویت ساز است که اردوهای هفت اقلیم از مهمترین برنامه‌هاست.
وی با بیان اینکه اردوهای هفت اقلیم از دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان مرکزی است، گفت: این اردوها از 5 سال پیش شروع شده و همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و هدفگذاری این اردوها برای دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و نخبگان است. سعی داریم برای اقشار مختلف جامعه این اردوها را برگزار کنیم.
سردار کریمی تاکید کرد: رویکرد مهم اردوهای هفت اقلیم امام‌شناسی و آشنایی با حماسه‌های مهم انقلاب اسلامی است که شرکت‌کنندگان در این اردوها علاوه بر آشنایی با سیره امامین انقلاب با حماسه‌های انجام شده و وضعیت قبل از انقلاب آشنایی خواهند شد.
وی بیان کرد: اقلیم ولادت و تربیت، اقلیم علم و معرفت، اقلیم مبارزه و مجاهدت، اقلیم تنهایی و غربت، اقلیم ایثار و مقاومت، اقلیم هجرت و اقلیم وصال و فراق مهمترین مقاطع حیات حضرت امام(ره) است که افراد در این اردوها ضمن آشنایی با این اقلیم‌ها با حماسه‌های انقلابی نیز آشنا خواهند شد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: شرکت کنندگان با حضور در شهرستان‌های اراک، خمین و تهران با اقلیم‌ها آشنا خواهند شد. امروز اردوهای هفت اقلیم کنگره شهدای استان مرکزی به یک الگو در کشور تبدیل شده و بسیاری از استان‌ها برگزاری آن را در دستور کار گذاشته اند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 5 هزار نفر از استان مرکزی در اردوهای هفت اقلیم شرکت کردند، گفت: راویان برجسته ای طی این سال‌ها تربیت شده اند و هم اکنون علاوه بر شرکت دانش‌آموزان؛ دانشجویان، اساتید، معلمان و نخبگان کارمندان دستگاه‌ها و ادارات نیز در اردوها شرکت می‌کنند.
سردار کریمی افزود: روایت صحیح از حماسه‌های انقلاب و تبیین سبک زندگی امام خمینی(ره) برای شرکت کنندگان از سیاست‌های مهم اردوهای هفت اقلیم است و این مسئله از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه تفکر، مکتب و اندیشه امام خمینی(ره) نیاز همیشگی ملت ایران است و این مکتب باید برای جوانان نهادینه شود.
وی با بیان اینکه اندیشه امامین انقلاب اسلامی در طول 44 سال گذشته منشاء تحولات عظیم شده، افزود: یکی از رویکردهای قرارگاه تبیین اندیشه و مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که هم از طریق اردوهای هفت اقلیم و شهید مجید ایزدپناه و هم در قالب اقدامات دیگر دنبال می‌شود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب به دنبال ادراک سازی غلط از حماسه‌های انقلاب هستند کار وسیع و زیادی برای تبیین، پیش روی قرارگاه است و باید با همت و روحیه جهادی و انقلابی اقدامات بزرگی در راستای رفع شبهات و تبیین انجام داد.

شناسه خبر 65724