شناسه خبر:65773
1401/11/17 09:41:07

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: در حوزه تربیت منابع انسانی نگاه اقتصادی باید کنار گذاشته شود و ملاک، نیازهای آینده شهرستان تویسرکان درخصوص دانشگاه فنی باشد.

حسین افشاری درخصوص انتقال دانشکده فنی این شهرستان بیان کرد: تعداد کرسی‌های دانشگاه‌ها زیاد و میزان داوطلبان کم شده است.
وی افزود: این موضوع یک واقعیت است، اما به این معنی نیست که در شهرستان بزرگی مانند تویسرکان که به‌تازگی در مسیر توسعه قرار گرفته است، تربیت نیروی انسانی برای سال‌های بعد و نیاز این شهرستان به داشتن دانشگاه فنی نادیده گرفته شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند رشته‌های موجود در دانشگاه فنی در استان وجود دارد و دانشجویان غیر بومی برای کاهش هزینه‌ها در دانشگاه استان حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: این‌گونه نگاه اقتصادی در حوزه تربیت منابع انسانی بسیار برای آینده شهرستان مضر است و باید نگاه ویژه‌ای به آینده این شهرستان داشته باشیم.
فرماندار تویسرکان از بانی اصلی دانشگاه فنی که وزیر علوم هستند نام برد و ابراز کرد: در مورد مشکلات احتمالی دانشگاه نباید صورت‌مسئله را پاک کرد، بلکه نیاز است مسئله با منابع اعتباری در اختیار وزارتخانه متولی، یعنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با پیگیری متولیان دانشگاهی شهرستان و استان رفع شود که به جذب دانشجویان بومی که در دیگر دانشگاه‌های کشور درحال تحصیل هستند، کمک بسزایی می‌کند.

شناسه خبر 65773