شناسه خبر:65824
1401/11/18 09:33:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: از اول امسال تا پایان دی، 170 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در استان پرداخت شد.

رضا طوسی روز یکشنبه اظهار کرد: کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از برنامه‌های این نهاد است و بر این اساس در سال جاری دو هزار و 900 فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ 170 میلیارد ریال به زنان زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.
وی با بیان اینکه با این میزان تسهیلات برای سه هزار و 400 نفر از زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد شد، گفت: طرح‌های اشتغال ایجاد شده برای این بانوان بیشتر در زمینه مشاغل خانگی، خیاطی، قالی‌بافی، صنایع دستی و هنری بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان میزان تسهیلات اشتغال پرداختی به زنان تحت حمایت شهری را 73 درصد و زنان تحت حمایت ساکن روستا را 27 درصد اعلام کرد و افزود: همچنین از طریق کارگاه‌ها و صاحبان مشاغل برای 149 نفر از این زنان کاریابی شده است و از طریق این کارگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند.
طوسی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های اشتغال‌زایی این نهاد از طریق آموزش‌های فنی و حرفه ای انجام می‌شود، اظهار کرد: در راستای کمک به ایجاد اشتغال این زنان، در سال جاری به سه هزار و 100 نفر از زنان زیرپوشش این نهاد در استان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شغلی ارایه شد.
هم‌اکنون 165 هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب 72 هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که 10 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

شناسه خبر 65824