شناسه خبر:65895
1401/11/19 09:48:10

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح‌های ویژه‌ای در کردستان بهره‌برداری شد، افزود: یکی از بهترین طرح‌ها، مرکز پیوند مغز استخوان است که کاری منحصر به‌فرد و کم‌نظیر در کشور به‌شمار می‌رود و زحمات زیادی برای بخش‌های مختلف آن کشیده شده و یک طرح علمی کامل است.

بهرام عین‌اللهی روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های حوزه بهداشت و سلامت استان کردستان اظهار کرد: توجه به حوزه بهداشت، به منزله ظرفیتی است که در پیشگیری از بروز بیماری‌ها نقش ویژه‌ای دارد.
وی با بیان اینکه امروز در کردستان طرح‌های ویژه‌ای بهره‌برداری شد، افزود: یکی از بهترین طرح‌ها، مرکز پیوند مغز استخوان است که کاری منحصر به‌فرد و کم‌نظیر در کشور به‌شمار می‌رود و زحمات زیادی برای بخش‌های مختلف آن کشیده شده و یک طرح علمی کامل است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این بخش دارای اتاق کلین‌روم است و میزان تهویه هوا و امکانات و دستگاه‌های آماده‌سازی سلول‌های مغز استخوان ویژه‌ای دارد که در منطقه می‌تواند یک کار استثنایی محسوب شود.
عین‌اللهی به هزینه‌کرد 20 میلیارد تومانی این طرح اشاره کرد و گفت: سهم خیرین در این طرح 6 میلیارد تومان است که خیرین سلامت، همواره یار و یاور حوزه بهداشت و درمان هستند و به‌واسطه مشارکت در نجات جان انسان‌ها، باقیات و صالحاتی برای آنان به جا می‌ماند.
وی همچنین به راه‌اندازی دستگاه پیشرفته پت سی‌تی‌اسکن در بیمارستان کوثر سنندج اشاره کرد و گفت: این دستگاه بسیار پیشرفته برای تشخیص سرطان است و به قیمت امروز 80 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تا پیش از این مردم کردستان مجبور بودند برای روند درمان به استان‌های دیگر مراجعه کنند، افزود: با راه‌اندازی این دستگاه، برنامه درمانی مشخص و بیمار بر اساس آن روند درمان را آغاز می‌کند.
وزیر بهداشت گفت: امروز تعدادی خانه بهداشت در روستاهای استان به‌صورت وبیناری بهره‌برداری می‌شود که در توسعه بهداشت روستایی نقش مؤثری دارد.
عین‌اللهی از آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان شهید بهشتی قروه خبر داد و گفت: این طرح در سفر رئیس جمهور به کردستان مصوب شد که امیدواریم با تخصیص زودهنگام اعتبار در کوتاه‌ترین زمان احداث و به سرعت نیاز مردم برای دسترسی به مرکز سلامت مطلوب را برطرف کند.
وی درباره جذب متخصص برای بیمارستان‌های کردستان یادآوری کرد: با توجه به تبصره 7 ماده 14، دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند نیروهای متخصص راجذب کند و محدودیتی نداریم ولی اعتقاد داریم که در این مناطق افراد بومی جذب شوند چرا که در کنار ماندگاری در استان می‌توانند تجربه کسب کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ساخت دانشکده داروسازی سنندج را در برنامه داریم که افزون بر آن در تمامی رشته‌ها، امکان تربیت نیرو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان را داریم.
به گفته دکتر عین‌اللهی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان درخواست رشته‌های تخصصی را داشت که در شورای گسترش در دست بررسی است.
وی ابراز امیدواری کرد کمبودها و مشکلات کردستان در حوزه بهداشت و سلامت با استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی کردستان برطرف شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بهره‌برداری از 27 طرح بهداشتی و درمانی به کردستان سفر کرده است.

شناسه خبر 65895