شناسه خبر:65901
1401/11/19 09:55:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: بیمارستان 64 تختخوابی این شهرستان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اول اجرایی در حال تکمیل سازه اسکلتی و فلزی است.

«محی‌الدین امینی» روز سه‌شنبه افزود: امیدواریم به‌زودی با اتمام فاز اول و با توجه به اعتباری که در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه برای این پروژه در نظر گرفته شده فاز دوم نیز به پیمانکار سپرده شود و عملیات ساخت و ساز روند سریعتری داشته باشد.
وی اضافه کرد: عملیات ساخت بیمارستان 64 تختخوابی روانسر که خواسته جدی مردم این شهرستان است، از اسفند سال 97 آغاز شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: زمین در نظر گرفته‌شده برای بیمارستان روانسر حدود 35 هزار متر مربع است و این بیمارستان با زیربنای هشت هزار و 600 متر مربع در چهار طبقه ساخته می‌شود.
وی افزود: این بیمارستان 2 اتاق عمل اصلی و یک اتاق عمل اورژانس دارد و دارای پنج تخت زایمانی و 9 تخت ویژه است.
امینی در ادامه اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان روانسر با پنج مرکز جامع سلامت شامل سه مرکز شهری، روستایی و 2 مرکز روستایی خدمات بهداشتی درمانی را به بیش از 50 هزار نفر جمعیت شهرستان ارایه می‌دهد.
وی عنوان کرد: در این پنج مرکز 15 نفر پزشک عمومی و یک نفر پزشک متخصص داخلی و یک نفر متخصص سونوگرافی و رادیولوژی مشغول به ارایه خدمات درمانی هستند.
فعالیت 4 پایگاه اورژانس در شهرستان روانسر
مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه چهار نفر دندانپزشک هم در سه مرکز روستایی و یک مرکز شهری خدمات دندانپزشکی را انجام می‌دهند، گفت: در این شهرستان همچینین چهار پایگاه فوریت‌های پزشکی خدمات پیش بیمارستانی و اورژانس 115 را ارایه می‌کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: با شروع واکسیناسیون نیز از ابتدای سال 1400، تاکنون بیش از 130 هزار دُز واکسن در شهرستان روانسر تزریق شده و با فعال‌سازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون، روزانه هشت تیم فعال در این مرکز به تزریق واکسن مشغول بودند و پنج تیم فعال اعزامی درب منازل نیز در اکثر روستاها و محلات مختلف شهر کار واکسیناسیون دُز اول، دوم و سوم را انجام دادند.
امینی تاکید کرد: طی دو سال گذشته اقدامات مناسبی برای ارتقا و پیشبرد اهداف نظام سلامت و تجهیز و نوسازی مراکز و خانه‌های بهداشت انجام شده است.
وی، ساخت، تجهیز و افتتاح چهار واحد پانسیون پزشکان در دو مرکز شماره یک روانسر و مرکز روستایی نهرابی با اعتباری بیش از سه میلیارد تومان در چهار واحد مجزا برای پزشکان شاغل و دارای بیتوته در این مراکز، خریددو دستگاه مانیتورینگ قلبی، 2 دستگاه نوار قلب (ECG)، یک دستگاه نبولایزر برای اورژانس مرکز شبانه روزی شماره یک روانسر، نوسازی و خرید تجهیز آزمایشگاه بهداشتی مرکز شماره 2 از اقدام‌های مهم‌ در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان عنوان کرد.
وی اضافه کرد: اعلام نیاز برای ایجاد یک پایگاه جدید فوریت‌های پزشکی در فاصله بین شهر روانسر تا شاهد با تاکید بر دو محل پلنگانه و سه‌راهی بنچله، برای کارشناسی و طرح موضوع بعنوان پروژه‌های پیشنهادی مدیریت حوادث پیش بیمارستانی 115 در استان مورد موافقت اولیه قرار گرفته است.
امینی در پایان، تجهیز آزمایشگاه مرکز شهری روستایی شاهو و حضور پرسنل آزمایشگاه در تمام روزهای هفته که قبلا بصورت یک روز در میان ارایه خدمات آزمایشگاه در این مرکز انجام می‌شد را از دیگر فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر عنوان کرد.

شناسه خبر 65901