شناسه خبر:65905
1401/11/19 10:04:22

سپهرغرب، گروه خبر: مخزن ذخیره‌‌سازی آب کوی رسالت شهر محلات و پروژه آبرسانی به روستای یکه چاه این شهرستان با حضور دکتر مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، سلیمی، نماینده مردم شهرستان‌های محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و ساعدی سرپرست فرمانداری محلات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی حشمت‌اله عباسی مدیرعامل این شرکت در این مراسم اظهارکرد: دو پروژه آبرسانی در شهرستان محلات در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید که یک مورد آن احداث مخزن ذخیره‌سازی آب در کوی رسالت شهر محلات است.
وی افزود: این مخزن ذخیره با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال به حجم 300 متر مکعب احداث گردید و به وسیله اجرای 700 متر خط انتقال به شبکه توزیع آب محلات وصل گردید.
مهندس عباسی افزود: پیش از این، آب منطقه کوی رسالت شهرستان محلات به طور مستقیم از چاه تامین می‌شد که در زمان قطع برق، این منطقه با مشکل کاهش آب مواجه می‌گردید که با احداث این مخزن، مشکل کاهش فشار و یا قطع آب این منطقه در صورت قطع احتمالی برق رفع شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین از کمک خیرین محترم شهرستان به خصوص آقای آذرنوش که در تامین هزینه ساخت این مخزن و سایر پروژه‌ها همکاری نمودند، قدردانی کرد.
عباسی ادامه داد: دومین پروژه آبرسانی در شهرستان محلات که به بهره‌برداری می‌رسد پروژه آبرسانی به روستای یکه‌چاه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال می‌باشد.
وی درخصوص عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه، بیان کرد: حفر یک حلقه چاه دستی با ظرفیت آبدهی 2 لیتر بر ثانیه و اجرای خط انتقال آب به طول 500 متر در این پروژه انجام شده است و با این اقدام، آب مورد نیاز 215 نفر از ساکنین روستای یکه چاه تامین شد.

شناسه خبر 65905