شناسه خبر:65975
1401/11/23 10:27:53
همزمان با آغاز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی خون بر شمشیر

مردم پیروز و امیدوار به میدان آمدند

سپهرغرب، گروه خبر: مردم ایران در نخستین روز از چهل و پنج‌سالگی انقلابشان پیروز و امیدوار آمدند و ثابت کردند به یاری خداوند متعال هیچ یک از دسیسه‌های دشمن کارگر نخواهد بود و روزهای درخشانی پیش‌روی دهه هشتادی‌ها، نودی‌ها و همه فرزندان این مرز و بوم وجود دارد

نوزدهم بهمن‌ماه بود که رهبر انقلاب در جمع تیزپروازان نیروی هوایی فرمود «بیست‌ودوّم بهمن امسال ان‌شاءالله به توفیق الهی، مظهر حضور مردم، مظهر عزّت مردم، مظهر اعتماد مردم به یکدیگر است؛ مظهر اتّحاد ملّی است. توصیه‌‌ی من هم به همه‌ی آحاد مردم عزیزمان این است که سعی کنند این راه‌پیمایی را، این روز بزرگ را، این حرکت باشکوه را، مظهر اتّحاد ملّی و وحدت ملّی قرار بدهند و این پیام را به طور صریح به دشمن برسانند که تلاش او برای از بین بردن اتحاد ملّی، تلاش خنثی‌شده‌ای است»
و در نخستین روز ازچهل و پنج‌سالگی انقلاب اسلامی مردم ما یک بار دیگر آمدند خروشان‌تر از همیشه اقیانوس بی‌کران قلب‌های ایرانیان موج زد و در سالگرد به ثمر رسیدن تلاش‌ها، ایثارها، زندان‌ها، تبعیدهها، شکنجه‌ها و شهادت‌ها تصویری بزرگ از همدلی، اتحاد، عزت و اعتماد مردم به یکدیگر را پیش چشم جهانیان برای همیشه تاریخ قرار داد
راهپیمایی امروز در چهل و چهارمین بهارآزادی حکایت دیگری از اراده و انسجام ملی را در جای جای ایران اسلامی و این خطه شهیدپرور به نمایش گذاشت.
زنان و مردان غیرتمند و شهیدپرور در جای جای استان همدان با در دست داشتن تصاویری از شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان جبهه مقاومت و تمثالی از شهدای والامقام دفاع مقدس بار دیگر برای ادامه راه پرصلابت مقاومت و مسیر نورانی شهدا تجدید میثاق کردند.
غیورمردان و شیرزنان این خطه شهیدپرور با یاد و نام سرداردل‌ها در راهپیمایی 22 بهمن امسال با پشت پا زدن به همه هیاهوها، غوغاسالاری‌ها و تبلیغات منفی دشمن برای القای ناامیدی و یاس در میان مردم، نشان دادند که تطمیع‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها نمی‌تواند در اراده مصمم و وفاداری ملت به نظام و انقلاب خللی ایجاد کند.
مردم همدان و جای جای ایران اسلامی با وجود همه تنگناها و فشارها اما بی‌گلایه، قدردان و قانع‌تر از همیشه با همان پشتکار و تعهد دوران انقلاب و دفاع مقدس در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال محکم تر، پرشکوه تر، متفاوت تر و استوارتر از سالهای گذشته شرکت کردند.
از هر نسلی آمدند حضور اقشار مختلف مردم از روحانی، بازاری، ورزشکاران، هنرمندان، کارگران، کشاورزان، دانش‌آموزان و دانشجویان و حتی خبرنگاران در حالی که تصاویری از امام راحل (ره)، رهبر فرزانه انقلاب و شهید سلیمانی و پرچم‌ها و بنرهای مختلفی مزین به شعارهای انقلابی در دست داشتند چشم‌اندازی زیبا از راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن 1401 را به ثبت رساندند.
از دانش‌آموز و دانشجو تا معلم و کارگر و از پیر و نوجوان تا مادر مهربان شهیدی که با ندای الله‌اکبر غریو الله‌اکبر رزمندگان شجاعمان را تداعی می‌کرد همه آمده بودند تا پنجه در پنجه استکبار افکنده و نظام سلطه را گوشمالی دهند.
خیابان‌ها و کوچه‌های شهرستان بهار نیز در چهل و چهارمین بهار انقلاب مملو از صحنه‌های عشق و ارادت به ولایت بود، مردم مومن و همیشه در صحنه شهرستان بهار همچون همیشه و استوارتر از گذشته به صحنه آمدند و حماسه ای جاوید در یوم الله 22 بهمن 1401 خلق کردند.
مردم مومن و انقلابی شهرستان تویسرکان و روستاهای این شهرستان نیز در مسیرهای مشخص با سر دادن شعارهای «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «جانم فدای رهبر» با آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و رهبری فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
در شهر فامنین هم مردم مومن و انقلابی این شهرستان از خیابان گردهم آمدند و با سردادن شعارهای انقلابی شکوه و حماسه ای دیگر آفریدند.
22 بهمن امسال پس از گذشت سه ماه ملتهب و توطئه‌های گوناگون دشمن امروز مردم شهر و روستا هم‌پای یکدیگر همدلانه و پر از شادی به خیابان‌ها آمدند تا نویددهنده روزهای خوب و پر امید آینده باشند آن‌ها ثابت کردند به خوبی دشمن را می‌شناسند و نقشه‌های او را فهمیده و با رشادت و ایثار تمام دسیسه‌ها را به زباله‌دان تاریخ خواهند فرستاد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم همدان گفت: دشمنان ظرف 44 سال گذشته از هر ابزاری برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند اما آرمان‌های بلند این ملت دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و تاکنون حافظ انقلاب اسلامی بوده است.
سعید جلیلی روز شنبه افزود: ملت ایران عامل اصلی تولید قدرت در کشور است و این مردم همیشه در صحنه عامل اقتدار و استقامت و شکوه روزافزون جمهوری اسلامی هستند.
جلیلی عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس جنگ ما با یک کشور نبود بلکه همه دنیا پشت عروسکی به نام صدام به جنگ ما آمده بودند.
وی اظهار داشت: کسانی که امروز برای ملت ایران اشک تمساح می‌ریزند در دوران هشت سال دفاع مقدس و در روزهای بمباران شیمیایی سردشت هیچگونه اظهار نظری نکردند.
جلیلی تصریح کرد: فشار اقتصادی دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی یک تحریم ساده نبود، بلکه خودشان اعلام کردند یک فشار حداکثری اعمال آوردند.
وی ادامه داد: تحریم‌های حداکثری تنها قطع روابط اقتصادی آمریکا با ایران نبود، بلکه هر کشوری در هر کجای دنیا با نفت ایران معامله می‌کرد تحریمش می‌کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان از روزهای نخست انقلاب اسلامی در مجامع مختلف، تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کردند.
وی ادامه داد: با راه اندازی 250 شبکه ماهواره ای برای تغییر افکار مردم ایران استفاده کردند، این شبکه‌ها برای رفاه مردم ایران نبود بله می‌خواستند با نفوذ رسانه ای افکار مردم را تغییر دهند.
  دولت را یاری دهیم
جلیلی تصریح کرد: مردم بزرگ ایران ضمن مطالبه گری و عدالت طلبی خود در عرصه‌های مختلف دولت را نیز در تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعفش یاری دهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی تفاوتش با دموکراسی غربی این است که در غرب مردم رای می‌دهند و می‌روند، اما در اینجا اگر مردم 98.2 درصد رای می‌دهند و برای این رای پشت سر آن نیز چهار فرزند خود را به انقلاب هدیه می‌کند و این موضوع تولید قدرت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این همان قدرت ملت ایران است، افزود: روزی که دشمنان راه تحریم را آغاز کردند گفتند ما نمی‌گذاریم ایران چهلمین سالگرد انقلابش را جشن بگیرد اما به کوری دشمنان ما امروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با افتخار جشن گرفتیم.
جلیلی اظهار کرد: امروز دشمنان از هر ابزاری استفاده کردند و نتوانستند به هدف خود برسند و حالا در نقطه ای هستند که از نخست وزیر استرالیا در شرقی ترین، تا نخست وزیر کانادا در غربی‌ترین نقطه دنیا، نه تنها بیانیه می‌دهند بلکه در تظاهراتشان علیه ملت ایران شرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: چرا اینها(دشمنان) همه حیثیت خود را به کار گرفته اند و رییس جمهور فرانسه با یک دلقک عکس می‌گیرد و رییس جمهور آلمان و آمریکا این چنین اظهاراتی را دارند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمنان همه گزینه‌های خود را به کار بستند، اما نتیجه ای نگرفتند، تاکید کرد: 35 موسسه غربی در این چهار ماه اغتشاشات اخیر صدها مقاله و 238 محور پیشنهاد کردند تا بلکه با این ابزار‌ها بتوان جلوی ملت ایران را گرفت.
وی با بیان اینکه امروز ملت ما با همه قدرت بیان می‌کند یک الگو و تمدن جدید برای مردم جهان است، اظهار داشت: دشمن ملتی را در برابر خود می‌بیند که از قرآن و اهل بیت (ع ) به عنوان یک نرم افزار استفاده می‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر رهبر انقلاب، همدان را دار الجهاد نامید امروز در کوچه و خیابان شهر می‌بینید شهدایی که برخاسته اند چه عزتی را برای اسلام به ارمغان آوردند.
وی اضافه کرد: هنوز میوه‌های این انقلاب در راه است و با گذر از این موانع پیش روی، این حماسه‌ها در عرصه‌های فرهنگ، اقتصادو اجتماع باز هم تکرار می‌شود و ثمرات ارزشمند آن را خواهیم دید.

شناسه خبر 65975