شناسه خبر:65994
1401/11/23 10:55:03
شهردار همدان با حضور در تحریریه سپهرغرب خبر داد:

اتمام تقاطع غیر هم‌سطح شهید همدانی تا پایان سال

سپهرغرب، گروه شهر - طاهره ترابی‌مهوش: شهردار همدان با ابراز اینکه در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح همدانی نیز تمام تلاش ما بر این است که تا پایان سال به اتمام برسد گفت: مسئله این است که پروژه، سازه‌ای پیش‌تنیده و کابلی است و ملاحظات فنی حتماً باید در آن مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال بخش آخر بتن‌ریزی این پروژه 45 روز پیش انجام شده اما مشاور اعتقاد دارد به لحاظ برودت هوا شرایط مهیا نیست و باید صبر کنیم تا شرایط جوی بهتر شود بنابراین ما نیز به لحاظ فنی تابع نظرات کارشناسی هستیم.

سید مسعود حسینی  با حضور در دفتر روزنامه سپهرغرب در بحث و گفت‌وگو با اعضای تحریریه این رسانه ضمن ارائه گزارش عملکرد، به تعدادی از سؤالات مطرح‌شده از سوی خبرنگاران این رسانه پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:
ویبا بیان اینکه رویکرد و سیاست اصلی دولت اتمام پژوه‌های نیمه‌تمام است، گفت: درواقع ما نیز پیرو این موضوع (اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام) از سوی دولت، در سطح مدیریت شهری این رویکرد درست را دنبال کردیم.
وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم درباره مبانی کلان در حوزه مدیریت شهری بحث کنیم نکته اصلی این است که در بدو امر بتوانیم مسئله را خوب تشخیص دهیم، ابزار کرد: از آنجا که منابع محدودی در اختیار داریم به‌نظر می‌رسد باید بهترین بهره‌برداری را از این فضا داشته باشیم.
وی با بیان اینکه از طریق تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌کاره به‌دنبال ترمیم زخم‌های شهر هستیم، اظهار کرد: در این بین دو نکته چگونگی انتخاب پروژه و اتمام پروژه‌‌ها در یک بازه زمانی مشخص حائز اهمیت است.
شهردار همدان با تأکید بر اینکه در فضای کاری ما سلیقه‌ها متفاوت است تصریح کرد: با این وجود رویکرد اصلی‌مان تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره بود که در بین آن‌ها پروژه پل غدیر، تقاطع غیر همسطح شهید همدانی، پارکینگ آقاجانی‌بیگ، بازار سینا و همچنین تکمیل بازار میدان مرکزی همدان جز اولویت‌ها قرار گرفت؛ بنابراین این مهم را در رسانه به‌صورت علنی اعلام کردیم.
حسینی با تأکید بر اینکه طی این مدت نیز برای تحقق این امر تلاش‌های لازم را انجام دادیم و وقت بسیاری صرف کردیم، تشریح کرد: مسئله این است که در شهر همدان علاوه بر محدودیت منابع نشأت‌گرفته از شرایط اقتصادی و تورم حاکم بر کشور، با مشکل ضعف در منابع مالی پایدار شهری نیز مواجه بودیم.
وی با اشاره به اینکه نبود این منابع مالی پایدار در دوره‌های مختلف مدیریت شهری مشکل‌ساز بوده و در این دوره نیز با آن مواجه هستیم بیان کرد: ما با یک نهضت پل‌سازی در شهر مواجهیم که از سال‌ها قبل توسط مدیریت شهری کلید خورده اما مسئله این است که در آن سال‌ها برای این پروژه‌ها منابع ملی در نظر می‌گرفتند اما در این دوره این امکان برای ما میسر نشد.
شهردار همدان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط حاکم، رفع موانع پیش روی دو پل نیمه‌کاره، نیازمند اقدامات مدیریت ایجابی بود، ابراز کرد: بر این اساس سال گذشته کارهای مقدماتی را برای حل مسائل پروژه‌های نیمه‌کاره به‌خوبی پیش بردیم و حتی مسائل حقوقی و مالی و موضوعات مرتبط با اختلافات با پیمانکار را در این پروژه‌ها حل کردیم.
حسینی ادامه داد: با این تفاسیر تا مقطعی نحوه پیشرفت این پروژه‌ها بسیار خوب بود اما در برخی از پروژه‌ها مشکلات فنی مطرح شد؛ به طور مثال در پروژه غدیر که در خصوص بتن آن مباحثی مطرح شد، عنوان کردیم که اگر در خصوص هر یک از پروژه‌های شهری مباحث فنی مطرح باشد شهرداری نخستین مرجعی است که خواهان پیگیری آن می‌شود و مطالبه‌گر است.
وی با اشاره به اینکه البته این پیگیری بدان معنا نیست که مشکلات فنی در این پروژه به‌ وجود آمده و شهرداری متوجه آن نشده باشد و با ورود و اقدام فرد دیگری ما پیگیر این مباحث شده باشیم، بلکه موضوع این است که شرکت مشاور این پروژه یکی از سرآمدان شرکت‌های مشاور در حوزه عمرانی در سطح ملی است.
شهردار همدان با اعلام اینکه با این تفاسیر با موضوعات پیش‌آمده شهرداری با شرکت مشاور، در خصوص نتایج آزمایش بتن، نامه‌نگاری لازم را کرده و از آن‌ها خواهان اعلام نظر شده بود، تصریح کرد: این شرکت نیز به‌صورت مکتوب نتایج بررسی خود را در قالب نامه ارائه کرده بود و در نهایت بنا به حساسیت‌های پیش‌آمده، به پیشنهاد و معرفی شورای شهر و کمیسیون عمرانی، عامل چهارمی در نظر گرفته شد و در انتخاب آن هیچ گونه نقشی نداشتیم که در نهایت نظر نهایی بر نظر شرکت مشاور هگزا از سوی عامل چهارم نیز مورد تأیید قرار گرفت.
حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این پروژه تنها بخشی از آسفالت‌ریزی در رمپ شمالی و چند قطعه کوچک باقی است، تصریح کرد: به محض کاهش برودت هوا طی روزهای آتی این کار نیز انجام شده و پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با ابراز اینکه در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح همدانی نیز تمام تلاش ما بر این است که تا پایان سال به اتمام برسد گفت: مسئله این است که پروژه، سازه‌ای پیش‌تنیده و کابلی است و ملاحظات فنی حتماً باید در آن مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال بخش آخر بتن‌ریزی این پروژه 45 روز پیش انجام شده اما مشاور اعتقاد دارد به لحاظ برودت هوا شرایط مهیا نیست و باید صبر کنیم تا شرایط جوی بهتر شود بنابراین ما نیز به لحاظ فنی تابع نظرات کارشناسی هستیم.
شهردار همدان با اشاره به اینکه در این پروژه پیمانکار مورد نظر، عملکردی به‌مراتب مناسب‌تر از پیمانکار پل غدیر دارد تصریح کرد: امید می‌رود این دو پروژه در ارائه گزارش تفریغ بودجه سال جاری جزء پروژه‌های تمام‌شده باشند.
حسینی، ادامه داد: پروژه موزه میدان امام (ره) نیز سال گذشته به پایان رسید که جزو عملکرد یک‌ساله ما به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه در بازار سینا نیز مشکلات متعددی را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه معبر لازم برای رونق این بازار نیز تعریف و راه‌اندازی شد، تصریح کرد: راه‌اندازی کامل آن، به پای کار آمدن مالکان بستگی دارد و مشکل خاصی در این خصوص نداریم. در حال حاضر در مرحله آزمایش یک‌سری تأسیسات همچون انشعاب گاز هستیم و تنها دکوربندی آن باقی است.
شهردار همدان در ادامه با بیان اینکه از نظر ما این پروژه تمام‌شده است، تصریح کرد: در خصوص طبقه زیرین آن نیز باید بگویم چون متعلق به شهرداری است باید نسبت به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار اقدام کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه در پروژه بازار سینا به‌دلیل تأخیر 17 ساله در تحویل آن، شهرداری در پی جلب رضایت مالکان برآمد، خاطرنشان کرد: طی این مدت بنا به شکایت تعدادی از مالکان برای احقاق حق مالکانه، شهرداری نسبت به پرداخت جریمه محکوم شده که باید نسبت به جبران خسارت آن‌ها اقدام کند زیرا برای ما حفظ سرمایه اجتماعی اولویت دارد.
وی با بیان اینکه در خصوص پارکینگ آقاجانی بیگ نیز با پیمانکار این پروژه مساعدت‌های لازم انجام شد اما متأسفانه خلف وعده کرد، افزود: به‌دنبال خلع ید او هستیم البته این امر چند سال پیش نیز از محل ماده 26 انجام شده، درواقع آزموده را آزمودن خطا بود.
وی در خصوص پروژه میدان‌بار که چند سالی است درگیر مباحث حقوقی شده اظهار کرد: در این پروژه نیز مذاکره با سرمایه‌گذار با در نظر گرفتن خواسته‌های او و منافع عمومی از سوی شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار همدان در ادامه تشریح کرد: در این پروژه پیشتر روند قضائی مطرح بود اما مسئله این است که طی کردن این فرایند زمان طولانی طلب می‌کند، در حالی که بنده شخصاً با سرمایه‌گذار اصلی پای مذاکره نشسته‌ام، به‌نظر می‌رسد او برای ادامه کار آمادگی لازم را دارد.
حسینی ادامه داد: با اجرای پروژه میدان‌بار جدید و انتقال میدان‌بار قدیم به آنجا یکی از معضلات اجتماعی، مباحث سیما و منظر شهری و مشکلات ترافیکی ما حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای بودجه دو هزار و 200 میلیارد تومانی امسال نیز اصلاحیه به شورا فرستادیم تا رقم آن افزایش پیدا کند و بتوانیم در تفریغ بودجه عملکرد خوبی از شهرداری ارائه دهیم تصریح کرد: البته این افزایش بودجه الزاماً به معنای انجام پروژه‌های خاص نیست بلکه در بسیاری از موارد تورم موجود منجر به افزایش هزینه ما در پروژه‌ها شده که این مهم خود یک آسیب است.
شهردار همدان با اشاره به رویکرد دنبال‌شده در بودجه سال آتی گفت: طبق استاندارد تعریف‌شده در بودجه‌ریزی شهری باید سهم بخش عمرانی 40 و بخش هزینه‌های جاری 60 درصد باشد که این مهم را ما تغییر داده و رویکرد 60 به 40 را دنبال می‌کنیم اظهار کرد: با توجه به رقم سه هزار و 200 میلیارد تومانی بودجه پیشنهادی برای سال 1402، پروژه‌هایی همچون انجام مطالعه پل مدرس در حوزه ترافیکی، به دلیل آنکه که می‌تواند راهکاری برای حل یکی از گره‌های ترافیکی شهر باشد، اولویت دارد.
حسینی ادامه داد: علاوه بر این مطالعه فاز صفر پل چهارراه میدان امام حسین (ع) نیز سال گذشته انجام شده و در بودجه سال آتی به‌دنبال تخصیص اعتبار برای عملیات اجرایی آن هستیم.
وی با تأکید بر اینکه اصل برای ما این است که اگر پروژه‌ای را آغاز کردیم آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم، تشریح کرد: در واقع اولویت با کثرت پروژه نیست بلکه با اتمام به‌موقع آن است.
شهردار همدان با بیان اینکه بخشی از بودجه پیش‌بینی شده نیز در حوزه نگهداری از شهر همچون آسفالت معابر، فضای سبز، مبلمان شهری و غیره پیش بینی‌شده، اذعان کرد: اصلی‌ترین بخش مورد توجه شهرداری در بودجه سال آتی به پیوست سرمایه‌گذاری اختصاص دارد.
حسینی افزود: در پی وجود این رویکرد سعی‌مان بر این است که احداث پارک آمادای با پیش‌بینی اعتبار مناسب در سال آینده به‌طور جدی دنبال شود.
وی با بیان اینکه با اجرای این پارک اهداف متعددی دنبال می‌شود که ازجمله آن افزایش سرانه فضای سبز است گفت: درواقع با تحقق این پروژه بخشی از شکاف خدمت‌رسانی منطقه‌ای در شهر ترمیم خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این برای تأمین زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی نیز مذاکره با مالکان آن برای جانمایی در بلوار آیت‌الله نجفی از سوی شهرداری دنبال می‌شود تا کمکی باشد برای اهداف بلندمدت شهر.
این مدیر ارشد شهری عنوان کرد: البته این امر باید مصوبه شورای اسلامی را دریافت کند، با این وجود مقدمات کار از یک سال پیش آغاز شده و طی روزهای اخیر آخرین جلسه را با مالکان داشتیم.
حسینی با بیان اینکه در صورت تحقق این پروژه در بلوار آیت‌الله نجفی، ایجاد شهرک سلامت را نیز در همان منطقه کلید خواهیم زد، عنوان کرد: با توجه به اینکه این کار یک مطالبه عمومی است و حتی حمیدرضا حاجی‌بابایی؛ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز دریافت بودجه ملی برای این پروژه را پیگیری می‌کند، تمام همت شهرداری نیز بر تحقق آن است.
وی با اشاره اینکه ایجاد شهرک سلامت نیز در کنار این پروژه بزرگ می‌تواند بخشی از بحران ترافیکی شهر را مرتفع کند گفت: با انتقال مطب پزشکان به رینگ سوم شهر، تقاضا برای حضور در رینگ مرکزی کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن نیز شهردار به‌دنبال همکاری در عرصه تأمین زمین مورد نیاز است، تشریح کرد: در این زمینه مذاکراتی با مالکان اراضی که به‌دنبال تعیین تکلیف هستند داشتیم.
این مقام مسئول افزود: بخشی از این مذاکرات با مالکان در منطقه شورین بوده و تاکنون مذاکرات بر سر 400 هکتار از اراضی این منطقه در دستور کار است.
حسینی با اشاره به اینکه در تپه حاج عنایت نیز پیگیر اجرای یک طرح سرمایه‌گذاری هستیم عنوان کرد: درواقع این تپه‌ها ثروتی در شهر هستند که باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد.
وی با تأکید بر اینکه برای طرح مورد نیاز این تپه از قبل فراخوانی در راستای ارائه طرح در سال‌های گذشته داده شده گفت: اعتقاد ما بر این است که این تپه‌ها در شهر به خودی خود یک ثروت محسوب می‌شوند و نمی‌توان بر روی آن‌ها برج ایجاد کرد. متأسفانه بیشتر آن‌ها در طول سالیان گذشته از بین رفته‌اند.
مدیر شهر همدان با بیان اینکه آنچه در این فضا در کنار رصدخانه دنبال می‌کنیم، اجرای پروژه‌های گردشگری، توریستی و رفاهی است مطرح کرد: البته در امکان‌سنجی و ارائه طرح برای این تپه نکته نخست اخذ مالکیت است.
حسینی ابراز کرد: کارخانه سیمان و تعیین ‌تکلیف آن از دیگر پروژه‌هایی است که در عرصه سرمایه‌گذاری دنبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای طرح سرمایه‌گذاری ویژه، جهت فعال‌سازی کارخانه سیمان شهرداری همدان، توسط سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی آغاز شده اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در سایت شرکت سیمان، با مساحت نزدیک به 70 هکتار و وجود راه دسترسی و مجوزات معادن موجود در سایت، با رایزنی‌های انجام‌شده به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا به‌زودی شاهد فعال‌سازی سایت مذکور با خطوط تولید آهک هیدراته، سیمان سفید و کاغذ سنگی باشیم.
این مسئول در خصوص مشارکت شهرداری در اجرای طرح ملی بازیافت هواپیما نیز افزود: با اجرای این طرح، همدان پایگاه منطقه‌ای و حتی جهانیِ استقرار و بازیافت هواپیماهای بازنشسته خواهد شد، بنابراین اعلام آمادگی کردیم تا زمین مورد نیاز سرمایه‌گذار را با قیمت حداقلی کارشناسی در اختیارشان بگذاریم.
حسینی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار برای پارک آبی و دریافت نمایندگی شهر فرش از دیگر موضوعاتی است که دنبال شده، ابراز کرد: برای ایجاد یک بازار بزرگ اسلامی که در دیگر شهرها نیز شاهد رونق آن هستیم، با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شدیم.
وی با ابراز اینکه برای اجرای این پروژه چند نقطه از شهر پیشنهاد شده که باید برای جانمایی درست آن معضلات ترافیکی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد گفت: در خصوص پروژه خیابان غذا نیز باید بگویم این پروژه اتفاق خوبی است منوط به اینکه درست جانمایی شود.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری در شهر همدان در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، ابراز کرد: با توجه به اعتبارات سفر ریاست جمهوری در بخش میراث فرهنگی در آینده‌ای نزدیک شاهد بازآفرینی بازار همدان خواهیم بود.
حسینی با اشاره به اینکه پروژه گذر فرهنگی نیز طی روزهای آتی کلنگ‌زنی خواهد شد، اظهار کرد: علاوه بر این با توجه به رویکرد تقویت حوزه گردشگری شهر همدان، خانه پوستی‌زاده را از حالت اداری خارج کرده و قرار است برای آن طرحی درنظر گرفته شود که عموم مردم بتوانند از فضای موجود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مذاکراتی نیز با مدیریت قبلی میراث فرهنگی استان مبنی بر ایجاد موزه در این مکان داشتیم که این روند را با مدیر جدید نیز پیگیری خواهیم کرد، افزود: خوشبختانه با همین رویکرد جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی نیز تا حدودی پیش رفته و مابقی نیز انجام خواهد شد.
شهردار همدان ادامه داد: ماحصل اجرای چنین طرح‌هایی ثروت‌های ماندگاری در شهر خواهد بود، درواقع زیرساختی برای گسیل سرمایه و آورده به شهر است.
حسینی با اشاره به اینکه البته در بحث بازار مرکزی همدان شهرداری نیز خود دست به جذب سرمایه‌گذار زده به طوری که سرمایه‌گذار عمارت خورشید یکی از همین موارد است، تشریح کرد: در خصوص مدیریت ترافیک نیز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عموم مذاکراتی داشتیم.
وی ادامه داد: ما پیشنهاد خرید 100 اتوبوس را داده‌ایم که در صورت تحقق تا چند سال شهر همدان در این بخش تأمین خواهد بود.
شهردار همدان در خصوص اجرای تراموای شهری نیز، گفت: شهرداری با اجرایی شدن این پروژه مشکلی نداشته و در صورت تأمین بودجه، جانمایی درست، انجام مطالعات نیازسنجی و تأیید قابلیت اجرا شدن این پروژه از سوی مشاور، از اجرای آن حمایت خواهد کرد این در حالی است که در خصوص این پروژه طی سال‌های اخیر طرح امکان‌سنجی انجام شده و حتی در فاز اجرایی نیز شهرداری مسیر‌هایی را پیشنهاد داده بود.
حسینی در پاسخ به این سؤال که سرانجام پارک 48 هکتاری ارم چه شد؟ گفت: در این پروژه موضوع حقوق مالکانه و عامه مردم مطرح است اما اجرای این پروژه طولانی شده و یقیناً هر دو طرف یعنی ماکان و مردم حق گلایه‌مندی دارند، زیرا افرادی که در این اراضی حقوق مالکانه دارند پس از پنج سال قانون به آن‌ها این اجازه را داده که اگر طرح اجرا نشود باید از حقوق مالکانه خود بهره‌مند شوند.
وی با تأکید بر اینکه این پروژه 20 سال است که بلاتکلیف مانده و مالکان از حق خود محروم مانده‌اند، تشریح کرد: مردم نیز به‌عنوان افرادی که باید از این زیرساخت بهره‌مند شوند حق دارند نسبت به بلاتکلیفی این پروژه گلایه داشته باشند.
شهردار همدان ادامه داد: بر این اساس برای حل معضل این پروژه جلساتی تشکیل شده و در آن مجموعه‌ای از مدیران تصمیم‌ساز حضور داشتند.
حسینی با بیان اینکه در پی این جلسات طرحی برای اجرا در این اراضی مطرح شد که هم منافع مردم و هم منافع مالکان در آن حفظ شود، ابراز کرد: این طرح رویکرد گردشگری دارد بنابراین برای تهیه مقدمات در صدد اخذ مشاور برآمدیم تا مطالعات لازم را در این زمینه انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه البته مالکان به‌دنبال احقاق حقوق خود بوده و ما نیز همچنان درگیر پرونده‌های حقوقی در دیوان عدالت هستیم، تشریح کرد: در خصوص پروژه پارک اکباتان نیز طرحی گردشگری بر آن بار شده که اجرایی شدن این طرح پس از ایجاد این زیرساخت از سوی شهرداری نیازمند جلب سرمایه‌گذار است.
این مدیر شهری ادامه داد: علاوه بر این شهردار همدان در راستای جلب سرمایه‌گذار به‌عنوان شهر دوستدار کودک، در نمایشگاه گردشگری حضور دارد و حتی ماکت طرح پیش‌بینی‌شده برای پارک اکباتان نیز در معرض دید قرار داده شده است.
حسینی با اشاره به اینکه برای پارک ولایت قائل به ارائه طرح ویژه‌ای هستیم، اظهار کرد: بر این اساس در این پروژه نیازمندیم تا توجه بیشتری به این عرصه شود تا پروژه بتواند ظرفیتی به ظرفیت‌های موجود در شهر بیفزاید.
وی با بیان اینکه در حوزه ترافیک شهر نیز برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت پیش‌بینی کردیم، افزود: این موضوع در حال حاضر به معضلی بزرگ در شهر بدل شده است.
شهردار همدان با اشاره به اینکه طبق برنامه کوتاه‌مدت تا پایان سال پیش‌بینی‌هایی به عمل آمده گفت: پلیس راهور به شهرداری کمک کرد تا به‌کارگیری نیروی انسانی و دوربین‌ها را افزایش دهیم.
حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه دوربین‌های رینگ اول شهر فعال شده‌اند تصریح کرد: در این بین اصلاحات هندسی و تصمیم‌گیری‌های موضعی و موضوعی نیز مطرح است.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا به‌عنوان یک کار مطالعه‌شده میدان 13 آبان (پیشاهنگی) برداشته و به چهارراه بدل خواهد شد، تأکید کرد: طرح‌های ترافیکی همچون احیای پارک حاشیه‌ای نیز با اخذ پیمانکار در دستور کار است.
شهردار همدان با بیان اینکه در طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت نیز برای میدان آرامگاه طرح مطالعاتی برای حل معضل ترافیک این نقطه از شهر در دستور کار است اذعان کرد: برای کاهش تقاضای سفر به مرکز شهر نیز باید چاره‌اندیشی کرد. مثلاً لازم است بازارهای میوه و تره‌بار همچون سر گذر را در نقاط مختلف شهر جانمایی کنیم.
حسینی افزود: یکی دیگر از مشکلات جدی ما در این عرصه محدودیت پارکینگ‌ها و پایانه‌های مسافربری است بنابراین مذاکرات مختلفی با دستگاه‌ها انجام شده تا پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی از مرکز شهر خارج شوند.
وی با اشاره به اینکه در کل برای تحقق مدیریت ترافیک شهر نیازمند هوشمندسازی هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند 300 میلیارد تومان هزینه است پس انتظار می‌رود مساعدت‌ها برای دریافت مطالباتمان از محل ماده 23 فراهم شود.
وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون پیگیرهای ما برای دریافت مطالباتمان نتیجه‌بخش نبوده حال آنکه ما از این محل چیزی بالغ بر 170 تا 180 میلیارد تومان طلب داریم.
شهردار همدان با اشاره به اینکه پسماند نیز یکی از موضوعات جدی است که برای آن به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تصریح کرد: سایت همدان یکی از بهترین‌های پسماند کشور است، در حال حاضر مذاکراتی انجام‌ شده تا از این بستر برای تولید برق استفاده شود.
حسینی تشریح کرد: در حوزه نمای ساختمان‌ها نیز خوشبختانه رویکردی که در کمیته سیما و منظر شهرداری دنبال می‌شود نسبت به گذشته بهبود یافته است.
وی در خصوص رویکردی که در خصوص تیم‌داری فوتبال خواهد داشت، گفت: تیم شهرداری خوشبختانه نتایج قابل قبولی ارائه کرده است؛ نکته حائز اهمیت اینکه در حال حاضر 90 درصد بازیکنان این تیم بومی هستند. براین اساس از حضور حامی مالی و سرمایه‌گذار برای حمایت بیشتر از این تیم استقبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه حمایت از این تیم همچنان ادامه خواهد داشت گفت: مسائلی مطرح است که در آن اشاراتی به این موضوع شده و گویا قرار است لیگ دست یک نیز جز فوتبال حرفه‌ای قرار گیرد؛ بنابراین در صورت تحقق این مهم ما برای ادامه کار با ممنوعیت قانونی مواجه خواهیم بود.

شناسه خبر 65994