شناسه خبر:66026
1401/11/24 23:17:56

سپهرغرب، گروه سیاسی: عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از نقدی شدن اعتبارات قیر برای مقابله با فساد در لایحه بودجه 1402 خبر داد و گفت: با این تصمیم چک قیر جایگزین حواله قیر خواهد شد.

هادی بیگی‌نژاد هدف از این کار را مقابله با فساد در ماجرای حواله قیر رایگان دانست و افزود: با توجه به گزارش‌های نهادهای نظارتی و امنیتی از خسارت‌های موجود در حواله قیر، تصمیم دولت بر این شد تا در بودجه سال 1402 چک قیر جایگزین حواله شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: با این تصمیم در سال آینده دیگر به هیچ دستگاهی حواله قیر رایگان داده نمی‌شود بلکه به پالایشگاه‌ها فروخته می‌شود و وجوه دریافتی در قالب چک در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرد و این اعتبار فقط هم باید در موردی که مشخص شده به مصرف برسد.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: در ماجرای حواله قیر رایگان کار به این صورت بود که بعضی از دستگاه‌ها حواله قیر را می‌فروختند و با وجوه دریافتی قیر با کیفیت پایین‌تر و قیمت ارزان‌تر می‌خریدند و در پروژه‌ها به مصرف می‌رساندند.

وی افزود: علاوه بر این بعضی از دستگاه‌ها حواله قیر رایگان را فروخته و وجوه آن را تحت عنوان مطالبات‌شان از دولت به حساب خود واریز کرده و یا در محل‌های دیگری به مصرف می‌رساندند.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه و در صورت تصویب نهایی در مجلس، سال آینده 25 هزار میلیارد تومان برای تامین قیر دستگاههای اجرایی در نظر گرفته شد که 48 درصد از آن به وزارت راه و شهرسازی، 20 درصد بنیاد مسکن، 5 درصد به آموزش و پرورش و دانشگاه ها، 17 درصد به وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریها، 7 درصد بسیج سازندگی، 2 درصد وزارت جهاد کشاورزی و یک درصد هم به وزارت صنعت، معدن و تجارت تحویل خواهد شد.

 

شناسه خبر 66026