شناسه خبر:66056
1401/11/25 01:12:45

سپهرغرب، گروه خبر: اواخر شهریور امسال علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان سفر خود به کرمانشاه بازدیدی از روند اجرای سد آناهیتای کنگاور(کبوترلانه) داشت و بر آبگیری این سد تا پایان سال تاکید کرد.

حالا اگرچه با پیگیری‌های صورت گرفته اعتباراتی برای این سد اختصاص‌یافته، اما تخصیص با تاخیر آن باعث شد روند اجرای طرح به تعویق بیفتد و اکنون به گفته مجری پروژه آبگیری این سد به امسال نخواهد رسید.

محسن حسین آبادی، با اشاره به آخرین وضعیت سد کبوترلانه کنگاور، اظهار کرد: این پروژه اکنون بیش از 77 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از خرداد ماه سال آینده آماده آبگیری آن خواهیم بود.

وی اعتباری که در سال جاری برای سد کبوترلانه مصوب شده بود را 241 میلیارد تومان اعلام کرد که تاکنون 160 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و گفت: چون تخصیص اعتبار با تاخیر صورت گرفت، فصل تابستان را برای پیشبرد پروژه از دست دادیم و عقب افتادیم.

مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور درباره تجهیزاتی که از قبل برای این سد سفارش داده شود بود نیز عنوان کرد: این لوله‌ها رسیده و اکنون در تونل سد در حال نصب است و چنانچه شرایط جوی مساعد باشد می‌توانیم تا پایان سال کار نصب لوله‌ها را نهایی کنیم و در سال آینده کارهای حاشیه‌ای را پیش ببریم.

حسین آبادی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این سد بین سال‌های 1388 و 1389 شروع شد، یادآوری کرد: تا پایان سال گذشته 109 میلیارد تومان در این سد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حجم مخزن سد کبوترلانه 24.6 میلیون مترمکعب و حجم تنظیم آب آن 32 میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: این سد با هدف مصارف شرب، کشاورزی و صنعت احداث شده است.

 

شناسه خبر 66056