شناسه خبر:66098
1401/11/26 11:01:31

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: 58 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل ‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و 37 اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت اسکان بیش از پنج ‌هزار نفر در استان فعال است.

آرمان وطن‌دوست اظهار کرد: کردستان به‌واسطه طبیعت بکر و زیبا و وجود مناطق گردشگری در ایام مختلف سال به‌ویژه تعطیلات نوروزی همواره یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در کشور بوده است.

وی گفت: ایجاد ظرفیت‌ها و بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی به مسافران به‌عنوان یک موضوع مهم از سوی متولیان امر دنبال می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 58 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل ‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و 37 اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان با ظرفیت اسکان بیش از پنج ‌هزار نفر فعال است.

وطن‌دوست خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز 1402 با هدف تسهیل سفر گردشگران و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای افزایش آمار گردشگران مراکز اقامتی و پذیرایی استان هیچ‌گونه افزایش نرخی ندارد.

وی به افزایش 15 برابری اسکان مسافران در اماکن اقامتی استان در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال قبل در استان اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز امسال یک‌‌ میلیون و 774 هزار و 767 نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری استان بازدید کردند.

به گفته معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان، در تعطیلات نورزی امسال در مجموع 353 هزار و 392 نفر در مراکز اقامتی هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، بومگردی‌ها، مدارس و سالن‌های ورزشی اسکان داده شدند.

شناسه خبر 66098