شناسه خبر:66177
1401/11/27 11:02:18

سپهرغرب، گروه انتظار: یک استاد حوزه گفت: خواسته‌های امام زمان(عج) نیز همچون سایر ائمه (ع) و پیامبر اسلام(ص) چیزی جز عمل کردن به احکام دین نیست، بنابراین اگر به وظایفی که خداوند برای ما قرار داده عمل کنیم، پیرو و شاگرد و سرباز امام زمان (عج) هستیم.

حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری با موضوع نگاهی به فلسفه انتظار و مهدویت اظهار داشت: انتظار فرج، به معنای مقدمه‌سازی برای ظهور است، کفر به طاغوت و سفیانی‌ها که مصداق امروزیشان آمریکا و سعودی‌ها هستند، از مهم‌ترین این مقدمات محسوب می‌شود.
وی ضمن اشاره به دنیای پر از آشوب امروزی و دشمنان فلسفه مهدویت (عج) تصریح کرد: باید هوشیار بود، زیرا همان کسانی که برخلاف این جریان به دنبال ایجاد اعتماد به طاغوت و سفیانی و نزدیک کردن مواضع شان به آنها هستند، اکنون در برابر مقدمات ظهور امام زمان (عج) ایستاده‌اند و فردا در مقابل خود امام خواهند ایستاد.
این استاد حوزه ضمن اشاره به برخی آیات و روایات و سخنان علمای دین در باب موضوع مهم انتظار ادامه داد: در روایات آمده که گروهی از این کافران به مهدی موعود(عجل االله تعالی فرجه الشریف) ایمان آوردند، در حالی که گروهی از شیعیان در مقابل ایشان خواهند ایستاد.
وی اذعان کرد: از علامه حسن زاده آملی پرسیدند آدرس امام زمان(علیه السلام) کجاست ایشان فرمودند در قرآن کریم سوره مبارکه قمر آیه 55 آدرس آن حضرت آمده است:«فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر یعنی در جایگاه صدق، نزد خداوند مالک مقتدر » بنابراین هر جا که صدق و درستی باشد و دغل بازی و فریبکاری نباشد و هرجا که یاد خدا باشد، امام زمان(علیه السلام) آنجا تشریف دارند.
این استاد حوزه یادآور شد: تا زمانی که تمام تفکرات سیاسی و آن دسته از مکتب‌های اجتماعی که داعیه‌دار اداره جهان هستند امتحان خود را پس نداده و به شکست خود اعتراف نکنند و آماده اطاعت از حجت خدا نشوند، آن حضرت ظهور نخواهد کرد.
عاشوری ابراز کرد: از آنجا که قبل از آن حضرت، امامان معصوم(علیهم السلام) در میان مردم بودند، ولی مردم فکر می‌کردند که العیاذ باالله از امام معصوم(علیه السلام) بیشتر می‌فهمند لذا به آنها تمکین نکردند بنابراین اگر امام زمان(عج) همینطوری بخواهند بیاید باز هم همانگونه خواهد شد که بود.
وی اذعان کرد: امام زمان(عج) روزی خواهد آمد و تمام کجروی‌هایی را که دیگران بر اثر افکار ناقص خود به وجود آوردند راست خواهند کرد، و زمین را که در اثر تخلف از شریعت الهی پر از ظلم و جور شده، مملو از عدل و داد خواهند کرد.
این استاد حوزه با بیان اینکه امام زمان(عج) هم اینک هم برای پیروانش حاضر هستند گفت: مگر حضور جز به معنی حاکمیت خواسته‌های انسان است، اگر ما به خواسته‌های امام زمان(عج) عمل کنیم در واقع او را حاضر و ناظر بر خود قرار داده‌ایم.
عاشوری تصریح کرد: خواسته‌های امام زمان(عج) هم همچون سایر ائمه(علیهم السلام) و پیامبر اسلام(صلی االله علیه و آله وسلم) چیزی جز عمل کردن به احکام دین نیست بنابراین اگر به وظایفی که خداوند برای ما قرار داده عمل کنیم، پیرو و شاگرد و سرباز امام زمان(عج) هستیم.
وی ادامه داد: معنی «انتظار اولاد» این نیست که درد زایمان را نکشیم، معنی «انتظار نشان قهرمانی» این نیست که تمرین‌های سخت نکنیم، معنی «انتظار قُله» این نیست که زحمت صعود را نکشیم و معنای «انتظار خورشید» این نیست که در تاریکی بمانیم و از سرما یخ بزنیم و در یک کلام باید گفت انتظار، صرفاً یک حالت قلبی نیست، بلکه یک عملیات است.
این استاد حوزه اضافه کرد: کسی که منتظر مهمان است، سبزی را پاک، خانه را آب و جارو، سفره را آماده و همه چیز را فراهم می‌کند تا مهمانش به محض رسیدن، استراحت کند، نه اینکه به دنبال راحتی میزبان باشد.
وی با بیان اینکه انبیاء و اولیاء پدران خلقند و دست خلایق را می‌گیرند تا آنها را به سلامتی از بازار دنیا عبور دهند خاطرنشان کرد: غالب خلایق جلب متاع دنیا شده‌اند و دست پدر را رها کرده و در بازار دنیا گم شده‌اند آن‌وقت در همین بازار منتظرند تا امام زمان(عجل االله تعال فرجه الشریف) به دنبالشان بیاید در حالیکه همگی باید برای نجات در همان مسیر حضرت به راه بیفتند.

شناسه خبر 66177