شناسه خبر:66215
1401/11/30 01:46:13

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خمین گفت: حفاظت از حیات وحش علاوه‌بر هوشیاری محیط‌بانان، به همراهی و مهربانی مردم با این مخلوقات زیبای خداوند نیاز دارد.

«مهرنوش کلانتریان» افزود: بارش سنگین برف در ارتفاعات، سرمای فراوان، یخ‌ زدن روان‌آب‌ها و رودها و مهم‌تر از همه کمبود غذا سبب می‌شود شماری از گونه‌های جانوری نظیر گرگ، شغال و روباه برای یافتن غذا به محدوده روستاهای شهرستان نزدیک شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به بارش شدید برف در شهرها و روستاهای این شهرستان و کمبود مواد غذایی برای حیات وحش از شهروندان درخواست می‌شود از رفتن به دامنه کوه‌ها، مکان‌های برف‌گیر و حاشیه شهرها به‌ویژه در روستاها و مکان‌های خلوت خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خمین ادامه داد: شهروندان حاشیه زیست‌گاه‌های حیات وحش به حیوانات وحشی که در روزهای سرد برفی به حاشیه روستاها روی می‌آورند، پناه داده و مراتب را به این اداره با شماره تماس 46333037 اطلاع دهند.

منطقه حفاظت‌شده الوند خمین در 40 کیلومتری غرب شهرستان و 30 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شازند به وسعت هفت هزار و 20 هکتار قرار دارد و این منطقه در سال 1381 توسط شورای عالی حفاظت از محیط‌زیست به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده اعلام شده است.

تنوع زیستی موجود در منطقه الوند در هیچ نقطه دیگری از محدوده‌های جنوبی استان نظیر ندارد و این منطقه 12 درصد پرندگان ایران و 44 درصد پرندگان استان مرکزی را در خود جای داده و بیش از30 درصد پرندگان این منطقه پرندگان شکاری حمایت شده‌اند و ازنظر پستانداران نیز هشت‌دهم درصد پستانداران کشور را در خود جای داده است.

 

شناسه خبر 66215