شناسه خبر:66311
1401/12/2 09:32:53
مدیر کل امور عشایری استان ایلام:

جذب 20 میلیارد تومان تسهیلات خرید علوفه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: در سال جاری 20 میلیارد تومان تسهیلات جذب و به جامعه عشایری اختصاص یافته است.

فرشاد یاسمی گفت: خشک‌سالی ‌های اخیر در استان باعث بروز مشکلاتی در زمینه تأمین نهاده‌های دامی برای دامداران شده است.
وی افزود: با این وجود می‌توان با جذب اعتبارات کافی از بحران خشک‌سالی عبور کرد.
مدیر کل امور عشایری استان ایلام ادامه داد: با رایزنی‌های انجام گرفته، تا امروز 20 میلیارد تومان اعتبار به استان ایلام در این زمینه اختصاص یافته است و در صدد هستیم با پیگیری‌های بیشتر بادرخواست 20 میلیارد تومان اعتبار و جذب آن به دامداران عزیز کمک کنیم.
یاسمی افزود: با توجه به موضوع خشک‌سالی مشکلاتی در حوزه تأمین نهاده‌های دامی وجود دارد،که امیدواریم بتوانیم آن‌ها را رفع کنیم.
وی تأکید کرد: همچنین در جهت حمایت از تولید گوشت قرمز اعتباراتی برای حمایت از دامداران برای تهیه نهاده‌های دامی صورت گرفت.
وی به نرخ این تسهیلات اشاره کرد گفت: این تسهیلات با نرخ 10 درصد از طریق بانک کشاورزی و به ازای هر رأس 700 هزار تومان به‌عنوان پرواربندی به عشایر استان پرداخت شده، گفت: در هفته گذشته تا کنون 10 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات علوفه به عشایر استان پرداخت شده است.
این مسئول به نحوه ثبت نام عشایر استان برای دریافت تسهیلات علوفه اشاره کرد و گفت: برای دریافت تسهیلات مورد نظر عشایر عزیز باید ابتدا به ادارات مربوطه امور عشایری شهرستان‌ها مراجعه کنند و در تشکیل پرونده در سامانه بانک کشاورزی درخواست خود را ثبت کنند.
یاسمی خاطرنشان کرد: این روند ممکن است 10 روز جهت تشکیل پرونده طول بکشد که با کد رهگیری این تسهیلات قابل دریافت است.

شناسه خبر 66311