شناسه خبر:66315
1401/12/2 09:37:50

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: به هیچ عنوان کوتاهی در تأمین زمین نهضت ملی مسکن و اجرا را نمی‌پذیرم و هرگونه عدم پیشرفت در این زمینه باید به‌سرعت جبران شود.

محمدطیب صحرایی با توجه به آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه، به متولیان این حوزه دستور داده به‌سرعت زمین لازم برای اجرای طرح را تأمین کنند.
وی با تأکید بر تعیین زمان‌بندی مشخص برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، تصریح کرد: به هیچ عنوان کوتاهی در تأمین زمین و اجرا را نمی‌پذیرم و هرگونه عدم پیشرفت در این زمینه باید به‌سرعت جبران شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه ساخت 119 هزار واحد در استان، تأکید کرد: قرار است که این تعداد واحد ظرف مدت چهار سال ساخته و اجرا شود، بنابراین هرگونه عدم پیشرفت مناسب هم در تأمین زمین و هم در اجرا باید به‌سرعت جبران شود.
طبق تأکیدات صحرایی، در این زمینه اولویت‌ کاری در شهرستان‌هایی است که اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آن‌ها پیشرفت مناسبی ندارد تا در استان به تعادل و توازن در ساخت‌وسازها برسیم و طرح، طبق یک برنامه با زمان‌بندی مشخص به اتمام برسد.
با توجه به اهمیت نهضت ملی مسکن و تأکیدات رئیس‌جمهور و استاندار کرمانشاه، پیگیری تأمین زمین در دستور کار شهرستان‌های استان قرار گرفته است؛ در این راستا فرماندار سرپل‌ ذهاب گفت: پنج نقطه از شهرستان انتخاب و برای کسب استعلامات معرفی شدند.
صدراله بابلی ادامه داد: استعلامات مربوطه در این خصوص گرفته شده و استعلام از اداره میراث فرهنگی مانده بود که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان از این نقاط معرفی‌شده بازدید و نظرات مثبت از وی کسب و برای گرفتن تصمیم مناسب به استان ارسال شد.
فرماندار سرپل‌ ذهاب با بیان اینکه نهضت ملی مسکن به‌زودی در شهرستان آغاز به‌کار می‌شود، خاطرنشان کرد: شروع نهضت ملی مسکن در شهرستان علاوه‌بر ایجاد بارقه‌های امید در دل مردم، سبب ایجاد اشتغال در شهرستان می‌شود.
وی افزود: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن بیش از هفت هزار و 700 نفر است که تعداد دو هزار و 700 نفر تأیید نهایی شدند و نیازمند 120 هکتار زمین هستیم؛ اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته تا به‌زودی شاهد آغاز این طرح در شهرستان باشیم.

شناسه خبر 66315