شناسه خبر:66347
1401/12/3 08:55:18

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار رزن با بیان اینکه کارگاه‌های متعدد در حوزه مهارت‌های زندگی در سطح شهرستان درحال برگزاری است، گفت: همایش مهارت‌های زندگی و سلامت اجتماعی روز گذشته در سالن اندیشه برگزار شد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه کارگاه‌های متعدد در حوزه مهارت‌های زندگی در سطح شهرستان درحال برگزاری است، اظهار کرد: آموزش‌های چهره به چهره، مشارکتی و البته کارگاه‌هایی در حوزه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، ازدواج، مهارت‌های پیش از ازدواج، همسرداری، فرزندپروری، خانواده‌درمانی، خودمراقبتی، تاب‌آوری اجتماعی، کسب‌وکار پایدار و غیره در سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه روز گذشته کارگاه مهارت‌های پیش از ازدواج برای بانوان و آقایان مجرد شاغل در ادارات شهرستان به‌صورت مجزا برگزار شد، گفت: بخشی از افراد مجرد در سطح شهرستان، شاغل در ادارات هستند که زمینه اقتصادی برای ازدواج آن‌ها مهیا می‌شود و دستگاه‌های اجرایی نیز از این افراد حمایت می‌کنند؛ به این ترتیب آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی برای این افراد مد نظر قرار گرفت.
فرماندار رزن با اشاره به برگزاری جلسات در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان، عنوان کرد: همایش مهارت‌های زندگی و سلامت اجتماعی نیز روز گذشته ساعت 10 صبح در سالن اندیشه برگزار شد.
غفاری‌آثار ادامه داد: مخاطبین اصلی این همایش بانوان و دختران جوان هستند و سعی می‌شود تا تاب‌آوری این قشر را ارتقا داده و مهارت‌های مربوطه را به آن‌ها آموزش دهیم.
وی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع خانواده، گفت: در راستای تحقق «رزن، شهر دوستدار خانواده و جمعیت» نیز طرح‌های جمعیتی مناسبی با همکاری دفتر امور بانوان فرمانداری، اداره تبلیغات اسلامی، مرکز بهداشت، آموزش‌وپرورش و بخشداران درحال برگزاری است.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در طرح‌های مذکور سعی شده تا علاوه‌بر بانوان شاغل، بانوان خانه‌دار، دختران و در مجموع خانواده‌ها را مد نظر داشت و طرح‌ها به سمتی سوق داده شود که جامعه هدف مربوطه گسترش یابد.

شناسه خبر 66347