شناسه خبر:66371
1401/12/3 09:24:36

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت کاراته همدان گفت: سه کاراته‌کا همدانی مسافر مرحله نخست لیگ‌ کاراته وان جوانان جهان شدند.

سیدمهدی وفایی روز سه‌شنبه اظهار کرد: نخستین مرحله از مسابقات لیگ کاراته وان جوانان جهان طی روزهای چهار الی هفت اسفندماه جاری در شهر فجیره امارات و با حضور یک‌هزار و 185 ورزشکار از 66 کشور برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: ابوالفضل سلیمانی، علیرضا شهگل و نگین عزیزی سه کاراته‌کا رده سنی جوانان همدان اعزامی به این دوره از مسابقات هستند.
وفایی ادامه داد: همچنین مریم عسگری و الله‌کرم شهگل مربی‌های باتجربه همدان قرار است کاراته‌کاهای اعزامی این استان در مرحله نخست لیگ کاراته وان جوانان جهان را هدایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: 129 ورزشکار از کشورمان به‌صورت آزاد در این مسابقات شرکت کرده‌اند که در میان کشورهای ثبت‌نام‌کننده بیشترین آمار را به خود اختصاص داده؛ ضمن اینکه پس از ایران، کشور قزاقستان با 90 و امارات میزبان با 88 ورزشکار بیشترین آمار ثبت‌نام را داشته‌اند.
رئیس هیئت کاراته همدان بیان کرد: این رقابت‌ها در چهار رده سنی زیر 14 سال نونهالان، نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال پسران و دختران و در دو بخش کاتا و کومیته برگزار می‌شود.
وفایی افزود: این رویداد در چند مرحله برگزار می‌شود؛ بهترین‌ها قرار است مردادماه سال آینده در مسابقات کاراته زیر 21 سال آسیا در کشور مالزی به میدان بروند.
همدان یکی از استان‌های برتر در رشته کاراته است.

شناسه خبر 66371