شناسه خبر:66393
1401/12/4 09:57:03

سپهرغرب، گروه انتظار: یک سخنران مذهبی گفت: وقتی ولی در رأس باشد جهت گیری جامعه رو به خدا است و امام خمینی(ره) با انقلاب، شیعه را وارد ولایت اجتماعی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی درمورد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: قبل از ظهور امام زمان (عج)، پرچمی در ایران بلند می‌شود که پرچم، کنایه از حکومت است و این پرچم به دست وجود مقدس امام عصر (عج) می‌رسد.
این سخنران مذهبی گفت: اهل بیت (ع) نگاهشان به ایرانی‌ها مثبت بوده است؛ به طوری که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ایرانی‌ها محبان و دوستداران ما اهل بیت (ع) هستند. از اینرو، خداوند متعال به اصحاب پیامبر اکرم (ص) هشدار دادند که اگر برای اهل بیت (ع) کوتاهی کنید این پرچم بر زمین نمی‌ماند و قوم دیگری این پرچم را بلند می‌کند که آن‌ها پرسیدند قوم دیگری که خداوند می‌خواهند جایگزین ما کنند، کیست؟
پیامبر اکرم (ص) دست خود را روی پای سلمان گذاشتند و فرمودند: این قوم و قومش. یعنی ایرانی‌ها هستند که جایگزین می‌شوند و پرچم دین را به دست می‌گیرند.
به گفته حجت الاسلام عالی، در زمان خلفا و پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) خیلی به ایرانی‌ها جفا می‌شد و تبعیض زیادی برای آن‌ها قائل می‌شدند وحقوق آن‌ها به عنوان عرب و عجم تفاوت داشت و آن‌ها حقوق چندانی از بیت المال و انسانی نداشتند؛ به طوری که نمی‌توانستند مناصب اجتماعی را تصاحب کنند و این روند تا زمان امیر مومنان (ع) ادامه داشت و وقتی حضرت (ع) به حکومت نشستند، خیلی از حقوق ایرانی‌ها را به آن‌ها بازگرداندند.
او ادامه داد: نقل شده است که امیر مومنان (ع) پس از نماز، در حال گفتن تعقیبات بودند و ایرانی‌ها برای سوال کردن در اطراف ایشان جمع شده بودند.
اشعث بن قیس که دخترش، امام حسن (ع) را مسموم کرد، وقتی دید ایرانی‌ها در اطراف امام علی (ع) بودند خودش را از انتهای مسجد به جلو رساند و با تندی به حضرت (ع) پرخاش کرد و گفت: یا علی چیست که این سرخ رویان را در اطراف خود جمع کرده ای؟
امیر مومنان (ع) برای چند دقیقه سکوت کردند و سپس، فرمودند: این‌ها خودشان روز‌ها با شکم‌های گنده شان در هوای گرم می‌خوابند و از من می‌خواهد این بندگان خدا (ایرانی ها) که برای یک لقمه نان حلال زحمت می‌کِشند و عرق می‌ریزند را از خودم دور کنم، ولی هرگز این کار را نمی‌کنند.
حضرت علی (ع) فرمود از حبیبم رسول خدا (ص) شنیدم همان طور که شما در ابتدا ایرانی‌ها را وارد دین کردید در آخرالزمان، ایرانی‌ها شما را وارد دین خواهند کرد.
وقتی، ولی در جامعه محور باشد، قدرت‌های پراکنده را جمع می‌کند و آن موقع می‌تواند اثرگذار باشد. بنابراین، به نظر بنده، بزرگ‌ترین هنر امام خمینی (ره) این بود که با این انقلاب، شیعه را ارتقاء داد و وارد ولایت اجتماعی آخرین مرحله پیش از ظهور کرد تا شیعه حاکمیت پیدا کند. زیرا شیعه در طول تاریخ ولایت فردی داشت، ولی ولایت اجتماعی نداشت.
این به این معنا نیست که همه افراد و مسئولین خوب می‌شوند چراکه در زمان امیر مومنان (ع) هم، چنین افرادی مثل پدر ابن زیاد روی کار بودند. در زمان امام زمان (عج) همه افراد خوب می‌شوند، اما پیش از آن خیر. اما مهم این است که، ولی در رأس باشد جهت گیری جامعه پشت به خدا نیست و رو به خداست و هنر امام (رحمت الله علیه) این بود و با انقلاب، شیعه را وارد ولایت اجتماعی کرد.
خود امام خمینی (ره) می‌دانستند که کارشان سخت است و این انقلاب، انقلاب ملی و منطقه‌ای نیست بلکه انقلاب جهانی است و قرار است زمینه ساز ظهور جهانی شود و مربوط به کل عالم است. به همین دلیل، همه دشمنان جلوی این انقلاب ایستاده اند. چون همه دشمنان احساس خطر می‌کنند. اگر این انقلاب فقط برای منطقه بود کسب از دشمنان با ما کاری نداشت و دعوت این انقلاب، اجتماعی است.
حجت الاسلام عالی تصریح کرد: وقتی، ولی در جامعه محور باشد، قدرت‌های پراکنده را جمع می‌کند و آن موقع می‌تواند اثرگذار باشد. بنابراین، به نظر بنده، بزرگ‌ترین هنر امام خمینی (ره) این بود که با این انقلاب، شیعه را ارتقاء داد و وارد ولایت اجتماعی آخرین مرحله پیش از ظهور کرد تا شیعه حاکمیت پیدا کند. زیرا شیعه در طول تاریخ ولایت فردی داشت، ولی ولایت اجتماعی نداشت و
این به این معنا نیست که همه افراد و مسئولین خوب می‌شوند چراکه در زمان امیر مومنان (ع) هم، چنین افرادی مثل پدر ابن زیاد روی کار بودند‌و در مقابل، در زمان امام زمان (عج)، همه افراد خوب می‌شوند، اما پیش از آن خیر.
او ادامه داد: مهم این است که، ولی در رأس باشد. زیرا در این صورت، جهت گیری جامعه پشت به خدا نیست و رو به خداست و هنر امام (رحمت الله علیه) این بود و با انقلاب، شیعه را وارد ولایت اجتماعی کرد.
این سخنران مذهبی افزود: خود امام خمینی (ره) هم، می‌دانست که کارش سخت است و این انقلاب، انقلاب ملی و منطقه‌ای نیست بلکه انقلاب جهانی است و قرار است زمینه ساز ظهور جهانی شود و مربوط به کل عالم است. به همین دلیل، همه دشمنان جلوی این انقلاب ایستاده اند. چون همه دشمنان احساس خطر می‌کنند. اگر این انقلاب فقط برای منطقه بود کسی از دشمنان با ما کاری نداشت و دعوت این انقلاب، اجتماعی است.

شناسه خبر 66393