شناسه خبر:66400
1401/12/4 10:05:36
مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری شهرداری همدان:

غرفه شهرداری همدان جذاب و متمایز از سایر غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی بود

سپهرغرب، گروه خبر: مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری شهرداری همدان گفت: غرفه شهرداری همدان در فضایی مناسب، جذاب و متمایز از سایر غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی حضور داشت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، حسن محمدی حضور فعال غرفه شهرداری همدان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را متفاوت ارزیابی و عنوان کرد: غرفه شهرداری همدان در فضایی مناسب، جذاب و متمایز از سایر غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی حضور داشت.
محمدی با اشاره به اینکه همه استان‌ها سعی داشتند جاذبه‌های گردشگری اعم از آداب و رسوم و فرهنگ خود را به نمایش بگذارند، افزود: تلاش‌های چندساله معاونت معماری و شهرسازی برای معرفی همدان به‌عنوان شهر دوست‌دار کودک و با پیشنهاد میز ملی کودک در حوزه گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و بررسی و نظرات کارشناسان ملی ثمربخش بود که زمینه‌ساز حضور همدان به‌عنوان مقصد گردشگری کودک در این نمایشگاه شد.
وی حضور شهرداری همدان با غرفه 133 متری را در این نمایشگاه ویژه دانست و اظهار کرد: این غرفه به‌صورت متفاوت، جذاب و مناسب با تم کودکانه طراحی شده بود که با استقبال چشمگیر فرزندان و خانواده‌های آن‌ها مواجه شد.
این مقام مسئول در حوزه گردشگری در ادامه به وجوه متمایز غرفه شهرداری همدان اشاره و عنوان کرد: این غرفه متشکل از قسمت چرخ سفالگری کودک، بخش نقاشی کودکان و ماکت پارک 240 هکتاری اکباتان بود که 2/2 هکتار آن به پارک کودک با موضوع همدان شهر مقصد گردشگری کودک اختصاص داده شده است.
محمدی از استقرار ویدئووال و اجراهای نمایش‌های عروسکی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی ازجمله آموزش شهروندی به‌صورت لحظه به لحظه و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی از طریق ویدئووال انجام گرفت و هشت پرفورمنس (عروسک کودکی) با شاخص‌های مناسب و با هدف ایجاد نشاط در بین کودکان به اجرای برنامه پرداختند.
وی به تلاش‌های صورت‌گرفته برای معرفی همدان به‌عنوان شهر مقصد گردشگری کودک پرداخت و تصریح کرد: با پخش بادکنک، اجرای حرکات نمایشی و موسیقی و سایر برنامه‌های جذاب، کودکان و خانواده‌ها به بازدید از نمایشگاه دعوت می‌شدند.
مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری همدان حضور معاونت خدمات شهری را در این نمایشگاه بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کانتری به بخش گل‌وگیاه و آموزش خانواده‌ها برای استفاده از گیاهان کم‌آب‌بر در آپارتمان اختصاص داده شده بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.
محمدی به حضور سایر بخش‌ها در این نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: بخش اطلس شهر کودک، به معرفی ظرفیت‌های شهر همدان به‌عنوان شهر دوستدار کودک و اطلس تهیه‌شده توسط معاونت شهرسازی و معماری به بازدیدکنندگان اقدام کرد.
مشاور عالی شهردار همدان به بهره‌گیری از ظرفیت این نمایشگاه در سایر حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: دستاوردهای شهر همدان به‌عنوان نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام توسط کارشناسان مربوطه به حاضران ارائه شد و همچنین قسمتی هم به بخش خصوصی با عنوان کودک و هیجان اختصاص داده شد بود که کارشناسان این حوزه به معرفی دستاوردهای خود پرداختند.
محمدی به اهمیت اثبات تاریخی بوعلی در همدان اشاره و عنوان کرد: یکی از بخش‌هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفت، شبیه‌سازی چهره کودک 12 ساله با لباس و شخصیت بوعلی بود که این کودک اطلاعاتی را پیرامون اتفاقاتی که از بخارا تا همدان و از زمان تولد تا مرگ برای بوعلی‌سینا رخ داده بود را در قالب یک تابلوی تصویری برای میهمانان ارائه کرد که بسیار جذاب بود و مورد توجه قرار گرفت.
وی از حضور شخصیت‌های ملی، استانی و مدیریت شهری در این نمایشگاه خبر داد و افزود: دارابی معاون میراث فرهنگی، شالبافان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، وزیر آموزش‌وپرورش، حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، حسینی معاون امور اقتصادی استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر همدان و شهردار همدان به همراه مدیران شهری از غرفه بازدید کردند، که ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، نظرات بسیار سازنده‌ای را ارائه دادند.
محمدی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی بهتر، تلاش همکاران و ایجاد زیرساخت‌های مناسب نتایج ملموس‌تری در حوزه گردشگری به‌دست آوریم و همدان پای ثابت این نمایشگاه‌ها باشد.
مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری همدان حضور در این نمایشگاه‌ها را غنیمت شمرد و تصریح کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های همدان برای ایجاد یک برند در حوزه گردشگری بسیار زیاد است و هدف‌گذاری در این نمایشگاه روی کودکان در این راستا بوده است؛ چراکه کودکان نقش مهمی در خانواده‌ها دارند.

شناسه خبر 66400