شناسه خبر:66459
1401/12/6 02:29:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: 21 روستای هدف گردشگری با قابلیت‌های متنوع در بخش‌های گوناگون برای جذب توریسم شناسایی شده که سرمایه‌گذاری، ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر در این روستاها، زمینه‌ای برای رونق و شکوفایی صنعت گردشگری در استان خواهد شد.

«محسن معصوم‌‌علیزاده» روز پنجشنبه اظهار کرد: روستاهای ورکانه، ملحمدره، مانیزان، سیمین، ابرو، اشتران، فارسبان، حبشی، علیصدر و قلعه جوق ازجمله روستاهای هدف گردشگری همدان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، گفت: هتل پنج‌ستاره شادی و پروژه مجتمع گردشگری عصر طلایی دو طرح بزرگ گردشگری استان همدان هستند که با اعتبار 800 میلیارد تومان، در دست اقدام است.

معصوم‌علیزاده تصریح کرد: مناطق نمونه‌گردشگری یکی از بخش‌های صنعت گردشگری است که با توجه به ظرفیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد استان همدان در این زمینه، می‌تواند فرصت‌های تازه و گسترده‌ای را برای رونق و توسعه بخش گردشگری استان داشته باشد؛ 22 منطقه نمونه‌گردشگری در استان همدان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و گسترش واکسیناسیون عمومی، چرخ‌های صنعت گردشگری بعد از توقف دوساله دوباره به حرکت درآمد و در نوروز 1401 و سه ماه ابتدای سال، شاهد رشد چشمگیری در صنعت گردشگری استان بودیم.

وی بیان کرد: تورمی که هزینه‌های هنگفت بر گردشگران و سرمایه‌گذاران تحمیل کرده، عدم ثبات بازار و تحریم‌ها مهم‌ترین چالش‌های گردشگری در سال جاری است و ناآرامی‌های و اغتشاشات اخیر موجب شده که آمار گردشگری خارجی قابل ذکر نباشد.

معصوم‌علیزاده یادآور شد: توسعه گردشگری در دنیای کنونی از مهم‌ترین عواملی محسوب می‌شود که دولت‌ها برای پیشرفت اقتصادی جامعه باید به آن توجه بسیاری داشته باشند؛ گردشگری به شاخه‌های طبیعت‌گردی، مذهبی- زیارتی، گردشگری موسیقی، گردشگری ادبی و سلامت تقسیم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: آب‌وهوای همدان در فصل تابستان یک فرصت طلایی برای جذب توریسم محسوب می‌شود و وجود ظرفیت‌های گردشگری شاخص دیگر، زمینه بسیار مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

شناسه خبر 66459