شناسه خبر:66473
1401/12/6 10:00:50

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه در بازدیدی میدانی، از چند طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی شهر کرمانشاه بازدید و بر تکمیل و توسعه این طرح‌ها و توسعه خدمات آن‌ها برای جلب رضایت شهروندان تاکید کرد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در بازدیدی میدانی، بامداد امروز از چند طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی شهر کرمانشاه بازدید و بر تکمیل و توسعه این طرح‌ها و توسعه خدمات آن‌ها برای جلب رضایت شهروندان تاکید کرد.
صحرایی ابتدا به سراغ بررسی آخرین وضعیت پروژه سه سطحی میدان سپاه و پیشرفت این طرح رفت و خواستار سرعت عمل شهرداری در تکمیل این پروژه شد.
عملیات عمرانی در میدان سپاه طی هفته‌های اخیر سبب ترافیک و کندی تردد در این محور شده است، اما در صورت تکمیل پروژه، گره‌های ترافیکی موجود در محورهای دوطرفه غرب به شرق و شمال- جنوب را باز می‌کند.
نادر نوروزی، شهرداری کرمانشاه قول داده است که پروژه میدان سپاه را تا پایان خرداد 1402 تکمیل کند.
شهردار کرمانشاه درخصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه، گفت: این پروژه مدت دو سال متوقف شده بود و با آغاز فعالیت هم اکنون حدود 50 درصد پیش رفت فیزیکی دارد.
وی شرایط آب و هوایی‌،کوچک بودن فضای کارگاه با توجه به قرار گرفتن در محدوده شهر و انجام کار عمرانی در کنار تردد وسایط نقلیه را از سختی‌های انجام این پروژه برشمرد و افزود:گرچه عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح گاهی موجب مشکل ترافیکی می‌شود اما از مردم درخواست داریم صبور باشند و به آن‌ها این اطمینان را می‌دهیم که با تمام توان و امکانات در تلاش هستیم که پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی به نصب تابلو روزشمار این پروژه در میدان سپاه پاسداران اشاره و تصریح کرد: با به اتمام رسیدن تقاطع غیرهمسطح در آخر خردادماه یک رکورد کم‌سابقه در انجام پروژه‌های عمرانی شهری آن‌هم در 180 روز ثبت می‌شود.
شهردار کرمانشاه یادآور شد: مسؤولان شهرداری دائما از پروژه میدان سپاه پاسداران بازدید دارند و کارها رصد می‌شود.
نوروزی گفت: نصب چراغ راهنما و افزایش سطح معبر با جابجایی تیرهای برق از اقداماتی است که به زودی برای کمک به کاهش ترافیک این محدوده انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه قبلاً سگمنت‌ها یا همان قطعات پیش ساخته عرشه پل که مورد نیاز پروژه بود از تهران به استان وارد می‌شد، تصریح کرد: برای نخستین بار در غرب کشور کارگاه سگمنت‌ها را، راه‌اندازی کردیم که این موضوع علاوه بر صرفه‌جویی در زمان باعث حل بسیاری از مشکلات در این زمینه شده است.
پایه‌های پیش ساخته پل(سگمنت)، پیش از این در تهران تولید و به کرمانشاه ارسال می‌شد که اقدامی زمانبر و هزینه‌بر بود اما به همت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) این پایه‌ها اکنون در کارگاه شهید رجایی کرمانشاه تولید و در اختیار طرح‌های عمرانی استان گذاشته می‌شود. استاندار کرمانشاه در ادامه از این کارگاه تولیدی گروه شهید رجایی در بزرگراه امام خمینی(ره) که در حال ساخت قطعات و پایه‌های پل است، بازدید و فعالیت آن را بررسی کرد.
بازدید از سکوی تخلیه و مدیریت زباله شهر کرمانشاه در روبروی باغ فردوس هم دیگر برنامه بازدید شبانه صحرایی بود.
در این بازدید نوروزی، شهردار کرمانشاه توضیح لازم درباره میزان بازیافت زباله، میزان تبدیل به کود و سایر استفاده‌ها از زباله‌های شهری را به استاندار کرمانشاه ارائه کرد و در ادامه مشکلات موجود این سکو هم بررسی شد.
همچنین درخواست انتقال این سکو به خارج از شهر با هدف جلوگیری از انتشار بوی بد زباله‌ها و استفاده بهتر از مکان آن نیز بررسی شد.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، شهردار کرمانشاه، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، معاون خدمات شهری و جمعی از مدیران شهرداری، استاندار کرمانشاه را در این بازدیدها همراهی می‌کردند.

شناسه خبر 66473