شناسه خبر:66552
1401/12/7 10:27:59
رئیس مجمع خیرین بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند عنوان کرد:

انتظار هفت‌ماهه مرکز انتقال خون نهاوند برای تجهیز شدن

رئیس مجمع خیرین بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند گفت: مرکز انتقال خون شهرستان نهاوند بیش از هفت ماه بوده که در انتظار تجهیز شدن است.

افسون علیمرادیان اظهار کرد: ساختمان مرکز انتقال خون شهرستان نهاوند از اوایل مردادماه آماده و برای بهره‌برداری نیازمند تجهیزات بوده، اما تاکنون وعده‌های مسئولین برای تجهیز این مرکز عملی نشده است.

وی افزود: درحال حاضر نیاز شهرستان نهاوند در بحث فرآورده‌های خونی به سبب نبود بانک انتقال خون از شهرستان ملایر و مرکز استان تأمین می‌شود که همین امر موجب تحمیل هزینه اضافی به بیماران و یا مرگ آنان در انتظار خون است.

علمیرادیان تصریح کرد: فرآورده‌های خونی مورد نیاز این شهرستان از دیگر مناطق استان تأمین می‌شود که با توجه به این نیاز مهم و ضروری شهرستان و میزان جمعیت و فاصله آن با مرکز استان، احداث مرکز انتقال خون ثابت در نهاوند ضروری است.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به محدودیت‌های موجود پس از مشورت و بررسی‌های لازم کمپین «در رگان تو خون می‌شوم» در بستر فضای مجازی راه‌اندازی شد تا بتوانیم با کمک مردم یک مرکز مستقل انتقال خون برای حفظ کرامت انسانی مردم شهرستان در محل بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان ایجاد کنیم.

رئیس مجمع خیرین بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان اضافه کرد: با اجرای این پویش توانستیم مبلغ یک میلیارد و 580 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و خیرین و بخشی هم توسط خانواده ما جمع‌آوری کنیم که با این مبلغ ساختمان مرکز انتقال خون نهاوند احداث و ساخته شد.

علیمرادیان یادآور شد: این ساختمان از اول مردادماه امسال آماده بهره‌برداری است و فقط باید از طریق سازمان انتقال خون مبالغی برای تجهیز این مرکز اختصاص یابد که البته تاکنون وعده‌هایی در این خصوص داده شده، اما عملیاتی نشده است.

وی تأکید کرد: نماینده محترم شهرستان نیز برای تجهیز این مرکز با سازمان انتقال خون کشور رایزنی‌هایی انجام داده‌اند و سازمان هم قول‌هایی داده که تاکنون اجرایی نشده است‌.

رئیس مجمع خیرین بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان در خاتمه تأکید کرد: مرکز انتقال خون ثابت از نیازهای ضروری شهرستان است و امیدواریم مسئولین محترم به‌ویژه سازمان انتقال خون هرچه سریع‌تر برای تجهیز این مرکز در شهرستان اقدام کنند و این مرکز به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

 

شناسه خبر 66552