شناسه خبر:66577
1401/12/8 09:00:01

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی از دریافت ماده 23 راه حادثه‌خیز خلعت‌آباد- کبودراهنگ خبر داد.

فتح‌الله توسلی اظهار کرد: دریافت ماده 23 بهسازی محور خلعت آباد- کبودراهنگ به طول 12 کیلومتر یکی از مطالبات به‌حق مردم منطقه بود که با پیگیری‌های انجام‌شده خوشبخانه این امر مهم محقق شد.
وی با بیان اینکه ماده 23 راه کبودراهنگ- قیدار- سلطانیه از سالیان پیش دریافت شده بود اما پیشرفت فیزیکی چندانی نداشت، افزود: در ابتدای راه کبودراهنگ- قیدار- سلطانیه جاده 12 کیلومتری خلعت‌آباد به کبودراهنگ واقع شده که جزء نقاط حادثه‌خیز استان و شهرستان به‌شمار می‌رود و ابتدای راه اصلی شهرستان به زنجان است؛ اما چون این راه ماده 23 نداشت و دولت مخالف آن بود که این راه 12 کیلومتری را به پروژه راه کبودراهنگ- قیدار- سلطانیه الحاق کنیم، برای همین برای آن اعتبار اختصاص نمی‌داد.
توسلی تصریح کرد: با پیگیری مستمر هفته گذشته موفق شدیم ماده 23 این پروژه را دریافت کنیم؛ ضمن اینکه مخالفان ماده 23 این پروژه بسیار بود و گفته می‌شد راه و مسیر این شهرستان از مسیر و جاده دیگری است.
وی خاطرنشان کرد: در مصوبه ماده 23 این طرح آورده بودند که صددرصد اعتبار پروژه خلعت‌آباد- کبودراهنگ باید از منابع مولدسازی و فروش اموال دستگاه‌ اداری در شهرستان محقق و تأمین شود که بنده با این مصوبه مخالفت کردم؛ چراکه دستگاه‌های اداری چندان اموالی برای مولدسازی در شهرستان ندارند که بفروشند و با این روند کار کُند پیش خواهد رفت.
توسلی ادامه داد: به همین منظور درخواست کردم سازمان برنامه بودجه 30 درصد از منابع و اعتبار را از محل مولدسازی و 70 درصد را از محل منابع عمومی برای پروژه فوق پرداخت کند که در این رابطه رئیس سازمان برنامه بودجه امروز موافقت کردند 50 درصد اعتبار از محل مولدسازی و 50 درصد از محل منابع عمومی پرداخت شود.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت یادآور شد: به محض اینکه این امر در بودجه محقق شود، طبیعتاً هم از محل سفر ریاست جمهوری که دارای سه هزار میلیارد اعتبار هستیم می‌توان برای پروژه فوق اعتبار اختصاص داد و هم از منابع بودجه سال آینده نیز می‌توان برای آن اعتبار درنظر گرفت.
وی بیان کرد: درحال حاضر راه کبودراهنگ- قیدار- سلطانیه نیز دارای 105 میلیارد تومان اعتبار بوده که اگر این پروژه نیز به پروژه راه خلعت‌آباد- کبودراهنگ الحاق شود، هم از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و هم از محل بودجه ملی برای سال 1402 برای آن اعتبار خواهیم گذاشت.

شناسه خبر 66577