شناسه خبر:66578
1401/12/8 09:01:15

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان اسدآباد از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ایام شب عید و ماه مبارک رمضان این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

حسین‌علی شرکائی یکشنبه هفتم اسفندماه در ستاد تنظیم بازار شهرستان اسدآباد اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام شب عید و ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت و کنترل بر بازار این شهر از 10 اسفندماه در دو شیفت صبح و بعدازظهر آغاز خواهد شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و با هرگونه تخلف شناسایی‌شده برخورد قانونی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 60 تُن برنج تنظیم بازار وارد شهرستان شده و درحال توزیع است، افزود: از این‌ میزان برنج تنظیم بازاری با نرخ دولتی 39 تُن برای توزیع در سطح روستاهای بخش مرکزی و بخش پیرسلمان و 22 تُن برای توزیع در شهرهای شهرستان درنظر گرفته شده است.
شرکائی همچنین خاطرنشان کرد: 10 تُن مرغ منجمد و 6 تُن نیز گوشت مخلوط گوسفند و گوساله منجمد تنظیم بازار برای شهرستان درخواست شده که تا پایان هفته جاری برای توزیع وارد شهرستان خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به سد معبر و مسدود شدن هرساله خیابان فرهنگ شهر اسدآباد و ایجاد گره ترافیکی با توجه به بازار شب عید در این خیابان به‌خاطر پهن شدن بساط دست‌فروشان، گفت: از شهرداری درخواست داریم در ایام پایانی سال با راهکاری مناسب با هدایت دست‌فروشان و وانت‌بارها به میدان دانشگاه مانع مسدود شدن خیابان فرهنگ شوند.
شرکائی همچنین تصریح کرد: در بهمن‌ماه یک‌هزار و 148 فقره بازرسی توسط اتاق اصناف شهرستان از بازار انجام گرفته که 12 فقره از این بازرسی‌ها منجر به ارسال فرم به تعزیرات شده است.
وی با اشاره به 46 فقره بازرسی از نانوایی‌ها توسط اتاق اصناف در بهمن‌ماه، یادآور شد: طی مدت فوق هشت گشت مشترک توسط اتاق اصناف انجام شده و این اتاق دارای 14 مورد شکایت مردمی از بازار بوده که رسیدگی لازم به شکایات انجام گرفته است.
فرماندار اسدآباد همچنین با اشاره به بازرسی‌های اداره صمت طی یک ماه گذشته، خاطرنشان کرد: اداره صمت اسدآباد در این مدت یک‌هزار و 54 فقره بازرسی از سطح بازار داشته که 32 پرونده تخلف در همین رابطه تکمیل و به تعزیرات معرفی شده است.
این فرد مسئول در ادامه بیان کرد: در بهمن‌ماه امسال 96 پرونده به تعزیرات شهرستان معرفی شده که 86 پرونده رسیدگی و مختومه شده و میزان تخلفات این پرونده‌ها بیش از 800 میلیون تومان بوده است.
ورود بیش از هفت هزار و 203 کیلوگرم گوشت قرمز، جوجه‌ریزی 100 هزار قطعه‌ای در سه واحد مرغداری شهرستان، خروج 131 هزار قطعه مرغ کشتاری از شهرستان و ورود دو هزار نهاده دامی به شهرستان در بهمن‌ماه نیز از مواردی بود که مدیر اداره دامپزشکی اسدآباد در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد و گفت: توسط دامپزشکی شهرستان در بهمن‌ماه 571 مورد بازرسی از مراکز عرضه گوشت، مرغ، ماهی و رستوران‌ها انجام گرفته که در این بازرسی‌ها دو مورد تخلف به تعزیرات معرفی شده است.
حسین وثوقی‌کیا با اشاره به شیوع تب برفکی دام در کشورهای هم‌جوار ایران، خاطرنشان کرد: در همین رابطه هرگونه ورود و خروج دام از روستاهای مرزی ممنوع شده و به‌واسطه هم‌جواری اسدآباد با استان‌های مرزی هرگونه نقل و انتقال غیر قانونی دام تخلف بوده که باید دهیاران در این رابطه نسبت به آگاه‌سازی روستاییان اقدام کنند.

شناسه خبر 66578