شناسه خبر:66598
1401/12/8 09:25:29

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امورعمرانی فرماندار پاوه گفت: فعالیت‌های لازم برای آماده‌سازی شهر در راستای استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی را در نظر خواهیم گرفت.

سالم مصطفایی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان، اظهار کرد: شهرستان پاوه از شهرستان‌های ممتاز و دارای شرایط و ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری به لحاظ شرایط آب و هوایی، طبیعت بکر و چهار فصل، وجود روستاهای هدف گردشگری و روستاهایی که پایلوت ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان بودند، موزه مردم‌شناسی و موزه‌های روستایی و اماکن سیاحتی و زیارتی، هر ساله نه تنها در نوروز بلکه در تمام فصول سال میزبان مهمانان و مسافران و اردوهای راهیان نور از جای جای کشورمان خواهد بود پس طبق روال معمول همه دستگاه‌های عضو ستاد تلاش کنند شرایط و فضا را برای پذیرایی و استقبال از مهمانان فراهم شود.
وی افزود: با توجه به تقارن تعطیلات نوروز امسال با ماه مبارک رمضان قطعا شرایط با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و لازم است شئونات این ماه مبارک را به طور عموم و از همه لحاظ رعایت و به ویژه تمامی مراکز و اماکن اقامتی و پذیرایی موضوع را مدنظر خود داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار پاوه خاطرنشان کرد: در حوزه اسکان، نظارت بر خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌ها در طول سال و به‌ویژه ایام نوروز و همچنین شناسایی و قانونمند کردن محل‌های اسکان و خانه‌های بدون مجوز مسافر الزامی است.
وی تصریح کرد: میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی ضمن اطلاع‌رسانی کامل در سطح روستاها و شهرها تا 20 اسفندماه برای شناسایی و قانونمند کردن اینگونه اماکن اقدام کنند.
مصطفایی تصریح کرد: آماده‌سازی فضای شهرها وروستاها به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری شهرستان در آستانه نوروز در همه ابعاد ضروری‌ست لذا درحوزه شهری توقعی که از شهرداران داریم این است که شهرداری‌ها برای آماده‌سازی فضای شهرها نسبت به ساماندهی و زیباسازی مبادی ورودی وخروجی شهرها، پارک‌ها، بلوارها و فضاهای سبز، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، ترمیم حفاری‌های انجام شده و جمع‌آوری مصالح، نخاله‌ها و نظافت و پاکسازی عمومی سطح معابر اقدام کنند.
وی گفت: همه ادارات وارگان‌های خدمات‌رسان، در حوزه کاری خود برای اینکه در ایام تعطیلات از لحاظ ارائه خدمات به مردم شریف شهرستان و مسافران نوروزی با مشکل خاصی مواجه نشوند تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم داشته باشند.

شناسه خبر 66598