شناسه خبر:66644
1401/12/9 10:18:52

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد تردد خودرو در محدوده تعیین‌شده شهر همدان طی دو روز گذشته موجب روان‌سازی ترافیک و رضایتمندی شهروندان شده است.

مسلم مخفی روز دوشنبه با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان طرح آزمایشی زوج و فرد با هدف کاهش بار ترافیکی در معابر درون‌شهری همدان از شنبه گذشته آغاز شد، اظهار کرد: با وجود کاهش حجم ترافیک و رضایتمندی شهروندان، اما نظر قطعی درخصوص نتیجه اجرای طرح با گذشت چند هفته اعلام می‌شود.
وی با قدردانی از همکاری مطلوب مردم در اجرای این طرح، ابراز کرد: بیشتر رانندگان این طرح را رعایت کردند و خودروهای متخلف با تذکر پلیس و ثبت شماره خودرو مواجه شدند که درصورت تکرار مبلغ 106 هزار تومان اعمال قانون می‌شوند.
فرماندار همدان با اشاره به اینکه طرح آزمایشی است و به مدت کمتر از یک ماه اجرا می‌شود، افزود: مقرر شد درصورت تمدید این طرح برای کسانی که در محدوده طرح ساکن هستند و درخواست تردد دارند، تمهیداتی اندیشیده شود.
  4 مدیریت پارک حاشیه‌ای خودرو در معابر پُرترافیک
وی از مدیریت پارک حاشیه‌ای خودرو در معابر پُرترافیک خبر و ادامه داد: این طرح برای استفاده بهینه و توزیع عادلانه پارک خودروها در معابر عمومی در 6 خیابان با بهره‌گیری از نیروی انسانی اجرا می‌شود.
رئیس شورای ترافیک شهرستان همدان افزود: در آینده این طرح به‌صورت هوشمند و مکانیزه در 22 خیابان اصلی اجرا خواهد شد.
فرماندار همدان اظهار کرد: پارک خودرو در معابر تعیین‌شده طی نیم ساعت نخست رایگان بوده و بیش از نیم ساعت طبق تعرفه تعیین‌شده برای خودروها محاسبه خواهد شد.
مخفی ادامه داد: مدیریت پارک حاشیه‌ای خودرو در 6 خیابان بوعلی، میرزاده‌عشقی، پاستور، خواجه‌رشید، شهیدمدنی و بین‌النهرین از شنبه آغاز شده است.
وی یادآور شد: با توجه به اجرای موقت طرح تا پایان اسفندماه، انتظار می‌رود همچنان شاهد مشارکت شهروندان و کاهش ترددهای غیر ضروری و خودروهای تک‌سرنشین باشیم.
   روان‌سازی ترافیک و رضایت شهروندان با اجرای طرح زوج و فرد در همدان
فرماندار همدان افزود: محدوه پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرح ترافیک از میدان جهاد شهر همدان شروع شده سپس خیابان‌های میرزاده‌عشقی، شریعتی، پاسداران، بلوار بهادربیگی، میدان فلسطین، خیابان خبرنگار، بلوار نیروی انتظامی، بدیع‌الزمان، خیابان 17 شهریور، میدان شهدا، فلکه فردوسی و خیابان طالقانی را شامل شده و درنهایت دوباره به میدان جهاد ختم می‌شود.
در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا طرح ویژه تردد خودروها با پلاک زوج و فرد به‌صورت موقت و آزمایشی از روز شنبه ششم اسفندماه تا پایان ماه (به‌جز روزهای جمعه) از ساعت 16 تا 21 در همدان به اجرا درآمده است.

شناسه خبر 66644