شناسه خبر:66711
1401/12/11 08:55:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش استفاده از تجهیزات تفریحی، تجهیزات بازی موجود در شهر بازی‌ها و دیگر اماکن تفریحی استان با جدیت کنترل می‌شود.

«جعفر امیری‌پریان» روز سه‌شنبه اظهار کرد: همدان دارای 338 مکان تفریحی و 41 شهر بازی است که اداره کل استاندارد طبق وظیفه، رصد وضعیت ایمنی و استاندارد تجهیزات شهر بازی‌ها را عهده‌دار است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 586 مورد بازرسی از تجهیزات شهر بازی‌ها صورت گرفته که اجازه استفاده از برخی تجهیزات به‌علت نداشتن ایمنی لازم تا رفع کامل مشکل، داده نشد.
مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: برخی از تجهیزات بازی از ایمنی لازم برخوردار نبودند؛ بنابراین اداره کل استاندارد طبق تکلیف سازمانی با پلمب این تجهیزات، اجازه استفاده از آن‌ها را نداد تا شاهد بروز حادثه برای استفاده‌کنندگان از این وسایل نباشیم.
امیری‌پریان درباره نقدهای صورت‌گرفته درخصوص فعال نبودن «تله‌سیژ» گفت: شرکت بازرسی در ایران برای بررسی وضعیت استاندارد و ایمنی قفل «تله‌سیژ» نداریم، بنابراین تاکنون مجوز بهره‌برداری از این مکان تفریحی در شهر همدان داده نشده است.
وی تأکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان خواستار راه‌اندازی تله‌سیژ است، اما با توجه به محدودیت‌های موجود درحال حاضر اداره کل استاندارد مجاز به ارائه مجوز استفاده از این وسیله نیست، هرچند این سرمایه راکد مانده است.

شناسه خبر 66711