شناسه خبر:66717
1401/12/11 11:05:20
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خبر داد:

پرداخت بیش از 452 میلیارد تومان مستمری به مددجویان استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: در 11 ماهه سال جاری 452 میلیارد و 800 میلیون تومان مستمری به‌ حساب 53 هزار و 700 خانواده واریز شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از سایت اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده ابراز کرد: مستمری پرداختی در راستای رفع بخشی از نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌شود که در 11 ماهه سال جاری 452 میلیارد و 800 میلیون تومان به‌ حساب 53 هزار و 700 خانواده واریز شد؛ در کنار پرداخت مستمری ماهانه، خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، تأمین کمک‌هزینه جهیزیه نوعروسان نیازمند، پرداخت تسهیلات کارگشایی و غیره نیز به مددجویان ارائه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ادامه داد: کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی، آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.
شیخی‌زاده با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت شامل 53 هزار و 700 خانوار هستند که به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت‌بگیران و مددجویان تک‌خدمتی و چندخدمتی ازجمله آن‌ها هستند و طی این مدت 11 هزار خانوار از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.
وی اظهار کردی: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف امداد است و درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت، گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداریم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از راهی شدن یک‌هزار و 480 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان به خانه بخت در 11 ماهه سال جاری نیز خبر داد.
شیخی‌زاده با اشاره به هزینه 33 میلیارد و 200 میلیون تومانی کمیته امداد برای تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد، اظهار کرد: ترویج ازدواج آسان، فراهم کردن زمینه‌های ازدواج و استحکام بنیان خانوار تحت حمایت، جزء اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که با کمک‌های خیران و نیکوکاران درصدد دستیابی به این مهم هستیم. هزینه این کمک‌ها به‌طور میانگین 23 میلیون تومان به‌صورت نقد یا به‌صورت اهدای کالا بوده است.

شناسه خبر 66717