شناسه خبر:66729
1401/12/13 10:52:49

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه هیچ ارگانی به تنهایی متولی اشتغال نیست و ایجاد اشتغال در کشور به تلاش تمامی سازمان‌ها و بخش خصوصی وابسته است، گفت: سهم استان کردستان در ایجاد اشتغال در سال جاری 33 هزار و 513 نفر بوده که تاکنون اشتغال 41 هزار و 117 نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

فرزاد پیشکاری در دیدار با امام جمعه سنندج اظهار کرد: گستردگی خدمات ارائه‌شده در وزارت کار از یک طرف و انبوه مخاطبان این وزارتخانه که همه شهروندان را از بدو تولد تا پس از مرگ از طریق مستمری بازنشستگان و... زیرپوشش قرار می‌دهد موجب شده این وزارتخانه یکی از وزارتخانه‌های مهم و حیاتی در کشور باشد.
وی با بیان اینکه در استان کردستان یک هزار و 963 تعاونی با 185 هزار نفر عضو در کردستان فعال است و این تعاونی‌ها زمینه اشتغال 17 هزار و 100 نفر را در استان فراهم کرده است، افزود: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی‌ها از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی‌ها است.
  افتتاح استخر کارگران در سنندج
وی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کار و تولید را از مهم‌ترین وظایف اداره کل کار استان در حوزه فرهنگی اجتماعی خواند و با اشاره به مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران در استان، گفت: 18 میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری برای مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهاران سنندج و مریوان با تلاش‌های استاندار کردستان تخصیص داده شده و بزودی شاهد افتتاح استخر کارگران سنندج خواهیم بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در خصوص حوزه روابط کار با بیان اینکه در طول سال بیش از 6 هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود، اظهار کرد: بازرسان کار در طول سال بیش از 20 هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات، ابنیه و... برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.
پیشکاری با اشاره به پرداخت حقوق به کارگرانی که بیکار شده‌اند در قالب بیمه بیکاری، به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه تشکلات کارگری و کارفرمایی و مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت و گفت: با اقدامات این اداره‌کل در سال جاری هیچ کارگاه و واحد صنعتی که در اقتصاد استان تأثیرگذار باشد، تعطیل نشده است.
وی با بیان اینکه هیچ اداره، ارگان و سازمانی به تنهایی متولی اشتغال نیست و ایجاد اشتغال در کشور به تلاش تمامی ادارات، ارگان‌ها و همچنین بخش خصوصی نیازمند است، گفت: سهم استان کردستان در ایجاد اشتغال در سال جاری 33 هزار و 513 نفر بوده که با تأکیدات استاندار کردستان و همت تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل تاکنون اشتغال 41 هزار و 117 نفر در سامانه رصد ثبت شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 78 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان کردستان تخصیص یافت، گفت: تاکنون 47 میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه با اشاره به اقدامات دولت و نظام در فراهم نمودن زیرساخت‌ها و بسترهای توسعه در روستاها، گفت: از ابتدای طرح تسهیلات پایدار روستایی و از 585 میلیارد تومان سهم استان کردستان، تاکنون 468 میلیارد و 300 میلیون تومان به متقاضیان این طرح پرداخت شده است.
پیشکاری به تسهیلات تبصره 16 نیز اشاره کرد و گفت: یک هزار و 807 میلیارد تومان سهم استان کردستان بوده که توزیع شهرستانی شده و تاکنون متقاضیان این طرح برای 320 میلیارد تومان ثبت نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در تسهیلات تبصره 18 نیز 1160 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: هدف دولت از ارائه این تسهیلات کمک به بنگاه‌های اقتصادی، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های پایدار است.

شناسه خبر 66729