شناسه خبر:66737
1401/12/13 11:08:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 40 درصد بندهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در پی بارش‌های اخیر آبگیری شدند.

«رضا عظیمی» روز سه‌شنبه، افزود: در پی بارش‌های سال آبی جاری و با توجه به آب شدن برف‌ها، پنج میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها کنترل و پشت بندهای و سدهای آبخیزداری استان مرکزی ذخیره سازی شدند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: آب شدن برف‌ها و ذخیره روان‌آب‌ها پشت بندهای منابع طبیعی نقش مهمی در افزایش سطح سفره‌های زیر زمینی و پر آب شدن چاه‌های کشاورزی و قنوات به همراه دارد.
عظیمی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و آغاز بارندگی‌ها در پایان هفته جاری و سیلابی شدن رودخانه‌ها نیاز است مردم از حضور در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی از آغاز عملیات اجرایی پنج طرح آبخیزداری در استان مرکزی خبرداد و افزود: این طرح‌ها با 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان‌های محلات، اراک، خنداب، تفرش و زرندیه در حال انجام است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: 60 میلیارد ریال به اجرای این طرح‌ها اختصاص یافته و با بهره‌برداری از این طرح‌ها یک و نیم میلیون متر مکعب به حجم ذخیره روان‌آب‌های سطحی استان افزوده می‌شود.

شناسه خبر 66737