شناسه خبر:66748
1401/12/13 11:26:11

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تشکیل بانک اطلاعات تولید و کاشت نهال در شهرستانها خبر داد.

سینا دودانی در این‌باره اظهار کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال یکی از طرح‌های بسیار خوب در راستای توسعه درختکاری است که سهم استان مرکزی از این میزان 16 میلیون اصله نهال است.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح امسال یک میلیون اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری در استان کاشته می‌شود که 15 گونه درختی را شامل می‌شود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی کاشت 16 میلیون اصله نهال را طی چهار سال در دستور کار دارد، گفت: استان مرکزی با در اختیار داشتن نهالستان 24 هکتاری یکی از ظرفیت‌های خوب برای تولید نهال است و باید گفت نهالستان اراک با ظرفیت تولید حداقل 4 میلیون اصله نهال جزء بهترین نهالستان‌های کشور به شمار می‌رود.
دودانی بیان کرد: صنایع مختلف، بنگاه‌های اقتصادی و شهرداری و دهیاری‌ها می‌توانند با تامین نهال از این نهالستان‌ها نقش خود را در حوزه اجتماعی ایفا کرده و به توسعه فضای سبز کمک کنند.
وی تثبیت خاک، افزایش سرانه فضای سبز، نفوذ پذیری آب، تقویت آبِ سفره‌های زیر زمینی جلوگیری از بروز سیل، فرسایش خاک، افزایش آلاینده‌ها و ریزگردها را از مزیت‌های اجرای این طرح برشمرد و گفت: قرار است بانک اطلاعات تولید و کاشت نهال در سطح شهرستان با محوریت فرمانداری تشکیل و سهم هریک از صنایع و ادارات در تولید و کاشت نهال در این بانک اطلاعاتی ثبت شود.

شناسه خبر 66748