شناسه خبر:66772
1401/12/13 12:51:15
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه:

ظرفیت تولید نهال در استان کرمانشاه سالانه 2 میلیون اصله است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه 2 نهالستان گرمسیری و سردسیری دارد، گفت: نهالستان‌های استان ظرفیت تولید 2 میلیون اصله نهال در سال را دارند.

«انشاءالله کولانی» روز چهارشنبه، با بیان اینکه از سال آینده سالانه 2 میلیون اصله نهال در استان تولید خواهد شد، گفت: بنا داریم در یک بازه زمانی چهار ساله هشت میلیون اصله نهال در استان تولید کنیم تا بتوانیم سهم خود را از طرح تولید یک میلیارد اصله نهال تا افق سال 1405 به دستور رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی محقق کنیم.
وی ادامه داد: نهالستان سردسیری استان که به تولید نهال گونه‌های سردسیری اختصاص دارد، در شهرستان اسلام‌آبادغرب قرار داشته و ظرفیت تولید سالانه 1.3 میلیون اصله نهال را دارد. نهالستان گرمسیری نیز که خاص تولید گونه‌های گرمسیری است، با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار اصله نهال در سال در شهرستان سرپل‌ذهاب است.
کاشت 300 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه در ادامه سخنانش از کاشت 300 هزار اصله نهال در استان با همکاری دوستداران طبیعت در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: این نهال‌ها در مناطق سردسیری شامل گونه‌های افرا، زبان گنجشگ، اقاقیا، عرعر و ارغوان و در مناطق گرمسیری شامل اکالیپتوس است.
کولانی بابیان اینکه امسال توزیع نهال در هفته منابع طبیعی با کنترل بیشتری نسبت به سال‌های گذشته انجام خواهد شد، افزود: در تلاشیم تا روند توزیع نهال را ساماندهی کرده و تنها در صورت مشخص بودن محل کاشت اقدام به توزیع نهال کنیم تا سرمایه‌های استان هدر نروند.
وی در ادامه اشاره ای هم به برنامه تولید نهال در نهالستانهای استان در سال جاری داشت و گفت: امسال برای تولید یک میلیون و 300 هزار اصله نهال در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این هدفگذاری با همکاری جوامع محلی و دوستداران طبیعت محقق خواهد شد.

شناسه خبر 66772