شناسه خبر:66787
1401/12/13 13:54:16

سپهرغرب، گروه سلامت: رئیس گروه دارویی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیماری‌های تحت پوشش صندوق و خدمات مربوطه بسته خدمتی بیماران خاص شامل دارو، ویزیت، خدمات پزشکان، آزمایش، تصویربرداری، خدمات توان‌بخشی و خدمات بستری از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود.

نوشین جزایری در خصوص آخرین خدمات سازمان بیمه سلامت ایران به بیماران خاص و صعب‌العلاج و پوشش بیمه‌ای این افراد گفت: به موجب ابلاغ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مصوب هیئت وزیران در شهریورماه سال جاری و بسته خدمتی که توسط معاونت درمان وزارت بهداشت تدوین و سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد، از آبان ماه بسته خدماتی این بیماران به تفکیک بیماری‌های ابلاغی تحت پوشش قرار گرفتند.
وی افزود: فهرست بیماری‌ها و خدمات به طور مداوم بازنگری و به‌روزرسانی می‌شود، در ابتدا علاوه بر پنج بیماری خاص بسته‌های خدمتی بیماران اوتیسم، سرطانی و موکوپلی ساکاریدوز ابلاغ شد و پس از آن بیماری‌های دیگر ازجمله دیابت و پرفشاری خون نیز به فهرست بیماری‌های مشمول اضافه شد و در حال حاضر بسته خدمتی 50 بیماری تعیین و ابلاغ شده است.
رئیس گروه دارویی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه 31 بیماری در سامانه‌های الکترونیکی سازمان بارگذاری شده است، تصریح کرد: هنگام دریافت دارو یا خدمت، سهم مازاد در سامانه‌های سازمان لحاظ شده و از مبلغ پرداختی کسر می‌شود.
جزایری تأکید کرد: تمامی مراحل ارائه خدمات به بیماران خاص با همکاری و تعامل وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود، ضمن اینکه هموطنان می‌توانند در صورت وجود هرگونه ابهام یا سؤال پیرامون صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اطلاعات مورد نظر را از طریق تماس با سامانه 1666 اخذ کنند.

شناسه خبر 66787