شناسه خبر:66794
1401/12/13 14:03:48
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان:

ایمن‌سازی جاده غارعلیصدر همدان شتاب گیرد

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به در پیش بودن نوروز و افزایش مسافرت‌ها، باید روند ایمن‌سازی جاده غار علیصدر شتاب گیرد.

سرهنگ ارسلان سرمدی روز پنجشنبه اظهار کرد: جاده غار علیصدر حد فاصل همدان- بیجار به طول حدود 88 کیلومتر، یکی از سانحه‌خیزترین جاده‌های استان همدان به‌شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: هرساله شاهد تصادفات فراوانی در این مسیر پُرترافیک هستیم و شمار زیادی از مسافران و هم‌استانی‌ها به‌علت ناایمن بودن جاده، جان خود را از دست می‌دهند.
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با وجود اینکه ازنظر فنی این مسیر جاده فرعی محسوب می‌شود، اما بار ترافیکی آن چهار برابر یک مسیر فرعی و به‌مثابه یک جاده بزرگراهی است.
سرهنگ سرمدی ادامه داد: 10 ماهه امسال 23 نفر در این جاده فرعی در سوانح جاده‌ای جان باختند که این آمار در سال جاری با توجه به رفع محدودیت‌های کرونایی و افزایش مسافرت‌ها، روند رو به رشدی داشته است.
وی بیان کرد: هرچند اعتباری برای چهارخطه کردن و ایمن‌سازی این مسیر پُرحادثه در سفر هیئت دولت پیش‌بینی شده، اما ایمن‌سازی آن حدود چهار تا پنج سال طول می‌کشد.
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: باید طرح‌های کوتاه‌مدت تا زمان اجرایی شدن طرح چهارخطه همدان - بیجار برای ایمن‌سازی جاده غار علیصدر اجرایی شود، در غیر این صورت در نوروز امسال با افزایش مسافرت‌ها، شاهد جان باختن هم‌وطنان در این جاده حادثه‌خیز خواهیم بود.
افزون‌بر 35 هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر مردادماه امسال رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان برای حوزه راه و شهرسازی همدان مصوب شد که به دنبال بررسی‌های صورت‌گرفته پس از شناسایی 129 نقطه حادثه‌خیز در استان رقمی افزون‌بر سه هزار و 200 میلیارد ریال از این اعتبار برای رفع این نقاط مصوب شد.
علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی و بزرگ‌ترین غار آبی جهان در 75 کیلومتری شهر همدان واقع در ارتفاعات «ساری قیه» نزدیک روستای علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ واقع شده‌ و همه‌ساله پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران به‌ویژه در فصل تابستان و تعطیلات نوروزی است.
استان همدان دارای بیش از پنج هزار و 400 کیلومتر راه اصلی، فرعی، بزرگراه، آزادراه، راه روستایی و شوسه است.

شناسه خبر 66794